dc.contributor.author | Letnes, Mari-Ann | |
dc.date.accessioned | 2018-04-12T08:56:23Z | |
dc.date.available | 2018-04-12T08:56:23Z | |
dc.date.created | 2017-11-18T10:22:45Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.citation | Journal for Research in Arts and Sports Education. 2017, 1 (5), 112-130. | nb_NO |
dc.identifier.issn | 2535-2857 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2493798 | |
dc.description.abstract | Gjennom arbeidet med denne artikkelen har hensikten vært å frembringe ny metodologisk kunnskap om hvordan visualisering kan ha en sentral rolle i kunnskapskonstruksjon, meningsskaping og meningskommunikasjon. Siktemålet med artikkelen er å beskrive og problematisere momenter som gjør seg gjeldende når en grafisk designer/forsker/lærer (a/r/tograf) visualiserer forståelser. I artikkelen undersøker jeg retrospektivt visuelle representasjoners plass i ulike prosjekter med blikk hentet fra a/r/tografens ulike identiteter. Slik frembringer jeg kunnskap om hvordan det visuelle kan drive kunnskapsprosjekter fremover, samt hvordan visuell meningskonstruksjon legger til rette for tenkning, refleksjon og kommunikasjon. I arbeidet med artikkelen har jeg også skapt tre nye visuelle representasjoner i den hensikt å vise hvordan jeg forstår, hvordan jeg undersøker, og en konseptualisering av det jeg fant. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | Cappelen Damm Akademisk (NOASP) | nb_NO |
dc.relation.uri | https://jased.net/index.php/jased/article/view/913 | |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.title | Visualisering som drivkraft i kunnskapskonstruksjon undersøkt gjennom et A/r/tografisk blikk | nb_NO |
dc.type | Journal article | nb_NO |
dc.type | Peer reviewed | nb_NO |
dc.description.version | publishedVersion | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 112-130 | nb_NO |
dc.source.volume | 1 | nb_NO |
dc.source.journal | Journal for Research in Arts and Sports Education | nb_NO |
dc.source.issue | 5 | nb_NO |
dc.identifier.doi | http://dx.doi.org/10.23865/jased.v1.913 | |
dc.identifier.cristin | 1515604 | |
dc.description.localcode | (C) 2017 M. A. Letnes. This is an Open Access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution 4.0 International License (http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/) | nb_NO |
cristin.unitcode | 194,67,80,0 | |
cristin.unitname | Institutt for lærerutdanning | |
cristin.ispublished | true | |
cristin.fulltext | original | |
cristin.qualitycode | 1 | |