• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Øvrige samlinger
  • Publikasjoner fra CRIStin - NTNU
  • View Item
  •   Home
  • Øvrige samlinger
  • Publikasjoner fra CRIStin - NTNU
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Evaluering av Læringsløpet i Statens vegvesen Region øst.

Buvik, Marte Pettersen; Vie, Ola Edvin; Finnestrand, Hanne Gudrun; Skarholt, Kari
Research report
Published version
Thumbnail
View/Open
Evalueringsrapport+av+L%C3%A6ringsl%C3%B8pet+i+Statens+vegvesen+region+%C3%B8st.pdf (1.638Mb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/2486445
Date
2017
Metadata
Show full item record
Collections
  • Institutt for industriell økonomi og teknologiledelse [2377]
  • Publikasjoner fra CRIStin - NTNU [26648]
Abstract
Rapporten presenterer evalueringen av Læringsløpet, en kompetansesatsing for nyansatte i Statens vegvesen Region øst. NTNU og SINTEF har gjennomført evaluering av piloten i Læringsløpet fra 2015 til 2017. Evalueringen baserer seg på en rekke datakilder; inkludert kvalitative intervju, dokumenter, observasjoner og spørreskjemaundersøkelse til deltakere og kontrollgruppe. Oppsummert viser funnene at Læringsløpet har bidratt til at deltagerne har hatt betydelig positiv utvikling når det gjelder innsikt og oversikt i organisasjonen, spesielt om kjerneprosess veg og samhandling. Det er også indikasjoner på at Læringsløpet har ført til læring og utvikling på det organisatoriske nivået, både ved at rutiner og prosesser har blitt endret som følge av Læringsløpet og at elementer fra Læringsløpet har blitt spredt både internt og eksternt. Vår hovedkonklusjon er at piloten i Læringsløpet har vært en ambisiøs og i stor grad vellykket utprøving av en kompetansesatsing for nyansatte i regionen. Vi anbefaler at Læringsløpet videreføres som utviklingsløp for nyansatte i Statens vegvesen, men at det tilpasses og gjøres forbedringer basert på funnene i denne evalueringen. Vi skisserer tre forbedringspunkter knyttet til 1) varighet og tidsbruk, 2) målgruppe og differensiering av deltagere, og 3) forankring, involvering og eierskap hos ledere.
Publisher
SINTEF Teknologi og samfunn

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit