• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Øvrige samlinger
  • Publikasjoner fra CRIStin - NTNU
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Øvrige samlinger
  • Publikasjoner fra CRIStin - NTNU
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

NAFOL - en forskerskole for norsk lærerutdanning : en studie i akademisk praksis i lys av praksisarkitekturer og komplementære forståelsesformer fra vitenskap og kunst

Østern, Anna-Lena; Smith, Kari
Journal article, Peer reviewed
Accepted version
Åpne
Final+%C3%98stern+%26+Smith+NAFOL+.pdf (Låst)
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/2478348
Utgivelsesdato
2017
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Institutt for lærerutdanning [1428]
  • Publikasjoner fra CRIStin - NTNU [20997]
Originalversjon
Tidsskriftet FoU i praksis. 2017, 11 (1), 85-109.  
Sammendrag
Hensikten med denne artikkelen er å belyse hvordan konseptet for den nasjonale forskerskolen for lærerutdanningene, NAFOL (2010-2021), er designet, og hvordan oppdraget å være en merverdi i forskerutdanning er konkretisert i forskerskolens akademiske praksiser. Konseptet transformeres når lærerutdanningenes praksislandskap forandres og mulighetsbetingelsene i praksisarkitekturene forandres. Ettersom perspektivet i artikkelen er et innsiderperspektiv er nødvendig distanse i fortellingen om NAFOL skapt gjennom speiling i en praksisteori om praksisarkitekturer, og i dialog med en symbolteori om komplementære forståelsesformer fra vitenskap og kunst. NAFOL-konseptet er utviklet i tett samarbeid med nettverksinstitusjonene som er eiere av NAFOL, og i dialog med internasjonale nettverk opptatt av profesjonalisering av forskende lærerutdannere.
Utgiver
Akademika
Tidsskrift
Tidsskriftet FoU i praksis

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit