dc.contributor.author | Østern, Anna-Lena | |
dc.contributor.author | Smith, Kari | |
dc.date.accessioned | 2018-01-19T11:49:11Z | |
dc.date.available | 2018-01-19T11:49:11Z | |
dc.date.created | 2017-04-21T09:28:04Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.citation | Tidsskriftet FoU i praksis. 2017, 11 (1), 85-109. | nb_NO |
dc.identifier.issn | 1504-6893 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2478348 | |
dc.description.abstract | Hensikten med denne artikkelen er å belyse hvordan konseptet for den nasjonale forskerskolen for lærerutdanningene, NAFOL (2010-2021), er designet, og hvordan oppdraget å være en merverdi i forskerutdanning er konkretisert i forskerskolens akademiske praksiser. Konseptet transformeres når lærerutdanningenes praksislandskap forandres og mulighetsbetingelsene i praksisarkitekturene forandres. Ettersom perspektivet i artikkelen er et innsiderperspektiv er nødvendig distanse i fortellingen om NAFOL skapt gjennom speiling i en praksisteori om praksisarkitekturer, og i dialog med en symbolteori om komplementære forståelsesformer fra vitenskap og kunst. NAFOL-konseptet er utviklet i tett samarbeid med nettverksinstitusjonene som er eiere av NAFOL, og i dialog med internasjonale nettverk opptatt av profesjonalisering av forskende lærerutdannere. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | Akademika | nb_NO |
dc.title | NAFOL - en forskerskole for norsk lærerutdanning : en studie i akademisk praksis i lys av praksisarkitekturer og komplementære forståelsesformer fra vitenskap og kunst | nb_NO |
dc.type | Journal article | nb_NO |
dc.type | Peer reviewed | nb_NO |
dc.description.version | acceptedVersion | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 85-109 | nb_NO |
dc.source.volume | 11 | nb_NO |
dc.source.journal | Tidsskriftet FoU i praksis | nb_NO |
dc.source.issue | 1 | nb_NO |
dc.identifier.cristin | 1465855 | |
dc.description.localcode | This article will not be available due to copyright restrictions (c) 2017 by Akademika | nb_NO |
cristin.unitcode | 194,67,80,0 | |
cristin.unitname | Institutt for lærerutdanning | |
cristin.ispublished | true | |
cristin.fulltext | postprint | |
cristin.qualitycode | 1 | |