Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorØstern, Anna-Lena
dc.contributor.authorSmith, Kari
dc.date.accessioned2018-01-19T11:49:11Z
dc.date.available2018-01-19T11:49:11Z
dc.date.created2017-04-21T09:28:04Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationTidsskriftet FoU i praksis. 2017, 11 (1), 85-109.nb_NO
dc.identifier.issn1504-6893
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2478348
dc.description.abstractHensikten med denne artikkelen er å belyse hvordan konseptet for den nasjonale forskerskolen for lærerutdanningene, NAFOL (2010-2021), er designet, og hvordan oppdraget å være en merverdi i forskerutdanning er konkretisert i forskerskolens akademiske praksiser. Konseptet transformeres når lærerutdanningenes praksislandskap forandres og mulighetsbetingelsene i praksisarkitekturene forandres. Ettersom perspektivet i artikkelen er et innsiderperspektiv er nødvendig distanse i fortellingen om NAFOL skapt gjennom speiling i en praksisteori om praksisarkitekturer, og i dialog med en symbolteori om komplementære forståelsesformer fra vitenskap og kunst. NAFOL-konseptet er utviklet i tett samarbeid med nettverksinstitusjonene som er eiere av NAFOL, og i dialog med internasjonale nettverk opptatt av profesjonalisering av forskende lærerutdannere.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherAkademikanb_NO
dc.titleNAFOL - en forskerskole for norsk lærerutdanning : en studie i akademisk praksis i lys av praksisarkitekturer og komplementære forståelsesformer fra vitenskap og kunstnb_NO
dc.typeJournal articlenb_NO
dc.typePeer reviewednb_NO
dc.description.versionacceptedVersionnb_NO
dc.source.pagenumber85-109nb_NO
dc.source.volume11nb_NO
dc.source.journalTidsskriftet FoU i praksisnb_NO
dc.source.issue1nb_NO
dc.identifier.cristin1465855
dc.description.localcodeThis article will not be available due to copyright restrictions (c) 2017 by Akademikanb_NO
cristin.unitcode194,67,80,0
cristin.unitnameInstitutt for lærerutdanning
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextpostprint
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel