Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorDobler, Svetlana
dc.contributor.authorHatleid, Janicke Strømskag
dc.contributor.authorMonsen, Cathrine Bjerke
dc.contributor.authorYlving, Elisabeth Brox
dc.contributor.authorBugge, Helene Bølset
dc.date.accessioned2017-10-26T14:03:15Z
dc.date.available2017-10-26T14:03:15Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2462437
dc.description.abstractOppgavens tema kom vi frem til på grunn av vår interesse for utviklingen av bloggens bruksområde. Vi ville med dette se på hvordan sponsing kan ha innvirkning på bloggleserens opplevelse. Det er spennende å se hvordan den digitale markedsføringen har utviklet seg på blogg og blitt et yrke. For å forklare mange av begrepene vi bruker kom vi med en begrepsforklaring som tar for seg dette. Vi avgrenset oss til å fokusere på toppbloggerne og om deres leseres holdninger. Problemstillingen vi endte opp med var: “Hvordan opplever bloggleseren sponsing på blogg?” Teorien som kan hjelpe oss med å svare på problemstillingen tar utgangspunkt i markedskommunikasjon, sosial innflytelse, påvirkning og makt, skjult eller åpen markedsføring og budskap står sentralt. Deretter har persepsjon og holdninger sammen med rollen av skepsis en del innflytelse i diskusjonen. Vi syns det var hensiktsmessig å benytte oss av en spørreundersøkelse for å hente informasjon fra en mye større gruppe mennesker. Her er spørsmålene da ferdig formulert og standardisert. Ved å kunne benytte oss av sosiale medier fikk vi sendt ut spørreundersøkelsen til en stor andel mennesker. I analysen har vi trukket frem de viktigste funnene våre, og drøfter hvordan våre respondenter svarte at de opplevde sponsing på blogg, opp mot teorier og egne tanker. Funnene indikerer at selv om vi har en del respondenter som sier de er positive, sier flertallet at de opplever sponsing som noe negativt.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.no*
dc.subjectMarkedsføringnb_NO
dc.subjectBloggingnb_NO
dc.subjectSponsingnb_NO
dc.titleSponsing på bloggnb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Økonomi: 210::Bedriftsøkonomi: 213nb_NO
dc.source.pagenumber59nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal