Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorSkei, Lisbeth
dc.date.accessioned2017-09-14T07:26:52Z
dc.date.available2017-09-14T07:26:52Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2454618
dc.description.abstractJeg ønsker med min oppgave å undersøke bruk av dataloggere og bevegelsessensor fra PASCO i arbeid med funksjoner og grafer i matematikkfaget. Studien vil også vurdere hvordan arbeid med dataloggere i matematikk påvirker elevers bruk av faglige begreper, og hvordan de tar i bruk gestikulering for å forklare hverandre hvordan de tenker. Oppgavens problemstilling blir derfor: «På hvilken måte kan man dra nytte av dataloggere i arbeid med grafer og funksjoner i matematikkundervisning på 9.trinn?» Ved å gjennomføre en kvalitativ studie av arbeid med funksjoner og grafer ved bruk av datalogging ønsker jeg å finne svar på problemstillingen. Studien har blitt gjennomført i to niendeklasser, og datamaterialet er hovedsakelig innhentet i form av videopptak av læringsaktiviteter, lydopptak av elevsamtaler og feltsamtaler.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNTNUnb_NO
dc.titleDataloggere i matematikkundervisning: - en kvalitativ studie om bruk av dataloggere som verktøy i matematikkundervisningnb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel