Rådgiverrollen, mellom tidstyv og grunnleggende ferdighet
dc.contributor.author | Mordal, Siri | |
dc.contributor.author | Buland, Trond Hallgeir | |
dc.contributor.author | Mathiesen, Ida Holth | |
dc.date.accessioned | 2017-03-02T09:46:50Z | |
dc.date.available | 2017-03-02T09:46:50Z | |
dc.date.created | 2015-05-21T12:47:55Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.citation | SINTEF , 2015 | nb_NO |
dc.identifier.isbn | 978-82-14-05793-5 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2432675 | |
dc.description.abstract | Denne rapporten presenterer resultatene fra et kvalitativt forskningsprosjekt om rådgiverrollen. Prosjektet ble gjennomført på oppdrag fra Utdanningsforbundet, av forskere ved SINTEF, NTNU og IRIS. Prosjektet ble gjennomført i 2014, og i tråd med oppdragsgivers ønske konsentrerer rapporten seg om rådgivernes egne oppfatninger rundt rolle og arbeidshverdag i skolen. Rapporten tar for seg rådgiverrollen både i ungdomsskolen og i videregående skole. Studien har utelukkende vært basert på kvalitative data fra intervjuer gjennomført vinter 2013 og gjennom 2014. Rapporten søker å gi innsikt i hva rådgiverne synes er viktig for den videre utviklingen av rådgiverfunksjonen i skolen, både i forhold til kompetanseheving, arbeidsoppgaver, arbeidsdeling og samarbeid. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | SINTEF, NTNU, IRIS | nb_NO |
dc.title | Rådgiverrollen, mellom tidstyv og grunnleggende ferdighet | nb_NO |
dc.type | Research report | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 127 | nb_NO |
dc.identifier.cristin | 1243769 | |
cristin.unitcode | 194,67,55,0 | |
cristin.unitname | Program for lærerutdanning | |
cristin.ispublished | true | |
cristin.fulltext | original |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
-
Institutt for lærerutdanning [3821]
-
Publikasjoner fra CRIStin - NTNU [38672]