Blar i NTNU Handelshøyskolen på emneord "VDP::Samfunnsvitenskap: 200"
Viser treff 1-4 av 4
-
Hvordan kan et klyngeinitiativ påvirke utvikling av bedriftsnettverket til kjerneaktører i en klynge? - Et casestudie av kjerneaktører i klyngeinitiativet ACT
(Master thesis, 2018)Klynger har økt i både popularitet og omfang som industripolitiske virkemidler da det betraktes som et sentralt verktøy for diversifisering av Norges næringsliv. På bakgrunn av globalisering opplever aktører økt konkurranse ... -
Markedsføring i B2B-markeder - Et casestudie av den norske tekstilindustrien
(Master thesis, 2018)I dette forskningsprosjektet skal jeg se nærmere på relasjoner i industrielle nettverk. Formålet med prosjektet er å skape oppmerksomhet rundt markedsføring i bedriftsmarkedet og øke forståelsen for hvordan bedrifter bør ... -
Old, new, borrowed and blue? A note on digital literacy and cost management
(Journal article; Peer reviewed, 2018)This note discusses digital literacy within cost management, and how it can be framed for researchers, educators and practitioners. The motivation is increase how digitalization affects the profession of cost management. ... -
Samkonkurranse i kundeleverandørrelasjoner - En casestudie fra den norske sportsbransjen
(Master thesis, 2018)Sportsbransjen gjennomgår en rekke endringer knyttet til blant annet forhandlerens utvikling av sine egne merker, samt leverandørenes utvikling av sine egne salgskanaler som de benytter seg av for salg av sine produkter ...