Browsing Institutt for internasjonal forretningsdrift by Author "Panteleeva, Elena"
Now showing items 1-9 of 9
-
Bacheloroppgave
Kvalheim, Sunniva; Naalsund, Rikke (Bachelor thesis, 2020)Hensikten med oppgaven er å besvare problemstillingen: Hvordan kan Instagram påvirke kjøpsatferden til Nelly.coms kunder? Oppgaven tar utgangspunkt i teori om planlagt atferd av Icek Ajzen. Dette rammeverket ble tatt i ... -
Bruken av styringsverktøy blant kommuner i Møre og Romsdal
Flaten, Therese (Master thesis, 2017)Økonomistyringen i offentlig sektor har i lang tid blitt kritisert fra flere hold. I løpet av de siste tretti årene har man derfor sett en rekke endringsprosesser i tråd med New Public Management litteratur, hvor fellesnevneren ... -
En undersøkelse om hvilke faktorer som påvirker møte-effektivitet
Basso, Sissel Arhaug; Kolomainen, Jelena (Bachelor thesis, 2018)Ved bruk av teorier fra pensumbøker, artikler funnet på nett, andres oppgaver samt data fra egne undersøkelser belyser denne oppgaven viktige faktorer som spiller inn på ansattes opplevelse av møte-effektivitet. Målet med ... -
Hva skal til for å gjøre hvitfisknæringen mer miljømessig bærekraftig i fremtiden?
Sølsnes, Robin Samuelsen; Råd, Marius Frandsen (Bachelor thesis, 2017)I denne oppgaven har vi fokusert på bærekraftig drift i hvitfisknæringen, nærmere bestemt den miljømessige delen av bærekraft. Problemstillingen vår lyder som følgende: Hva skal til for å gjøre hvitfisknæringen mer ... -
Hvilke faktorer påvirker en forbrukers intensjon til å handle på nett?
Urheim, Mari Hovland; Jakobsen, Sandra Moldestad (Bachelor thesis, 2020)Oppgaven har som hensikt å svare på vår problemstilling: «Hvilke faktorer påvirker en forbrukers intensjon til å handle på nett?» Det teoretiske utgangspunktet for denne oppgaven er teorien om planlagt atferd som ble ... -
Intellectual capital disclosure from the users` perspective: the case of Higher Education Institution in Norway
Brandal, Lena Kolomainen (Master thesis, 2021)WWith the rise of the knowledge-based economy, knowledge has been recognized as a key driver in the value creation and economic growth. Nowadays, organizations are more reliant on their intellectual assets than the physical ... -
Supportive Elements of a Long-Term B2B Communication: The Case of a Norwegian SME
Hjelmeland, Karoline Vinnes; Panteleeva, Elena (Chapter, 2021)A successful relationship marketing requires a company to manage the communication with its customers in a way that it creates value for all parties. Therefore, the strategic role of communication has become a managerial ... -
Trust, Reputation and Simplicity – Core Elements of A Communication Process of an Industrial Company A Case Study of Laader Berg
Hjelmeland, Karoline Vinnes (Master thesis, 2018)A successful relationship marketing requires a company to manage the communication process with its customers so that it can create value for both of them from the time of building and developing their relationship. This ... -
Vurdering av budsjett som styringsverktøy for virksomheter
Stensøe, Alexandra Gabrielle; Giske, Lena Elise Paulsen (Bachelor thesis, 2017)Formålet med denne utredningen er å vurdere budsjettet som styringsverktøy. Over de siste tiårene har kritikken mot det tradisjonelle budsjettet økt, og som anklages for å være tid og kostnadskrevende, lite fleksibelt ...