Blar i Institutt for internasjonal forretningsdrift på utgivelsesdato
Viser treff 261-280 av 449
-
Merkebevissthet og Merkekjennskap - Sentrale temaer for forbrukernes valgprosess
(Bachelor thesis, 2021)Oppgavens hovedfokus ble valgt med bakgrunn i Sibelias egne bekymringer rundt deres synlighet i markedet og forbrukernes kjennskap til deres merke og merkevare. Temaer som merkebevissthet, merkeverdi og merkekjennskap står ... -
Structural Impact on Relational Coordination and Organizational Learning: A Study of Norwegian Organizations
(Master thesis, 2021)Sammendrag Formål: Denne oppgaven tar sikte på å undersøke virkningen av organisasjonsstruktur (sentralisering, formalisering og spesialisering) på relasjonell koordinering, med tanke på den betingede rollen av gjensidig ... -
Kjedenes bruk av egne merkevarer, og konkurransen i den norske dagligvarebransjen.
(Bachelor thesis, 2021)Temaet for bacheloroppgaven er basert på de tre store handelshusene; Coop, NorgesGruppen og Reitangruppen. Og deres kjeder sin bruk av egne merkevarer (emv) i den norske dagligvarebransjen. Kjedenes store satsing på emv ... -
Ringvirkninger av økt markedsføring og merkevarebygging
(Bachelor thesis, 2021)Mange studenter anser praktisk arbeidserfaring som gunstig før de tar steget inn i arbeidslivet. En søker med praktisk arbeidserfaring innen gitt sektor vil for de fleste arbeidsgivere fremstå som mer interessant, kontra ... -
Merkevarebygging og sosiale medier- casestudie
(Bachelor thesis, 2021)Denne bacheloroppgaven har som hensikt å kartlegge hvilken rolle sosiale medier spiller for merkevarebyggingen til bedrifter. Sosiale medier er i stadig utvikling, og benyttes både privat og i jobbsammenheng. I tillegg har ... -
Stability and accuracy of credit ratings Examining credit assessments from two Norwegian banks
(Peer reviewed; Journal article, 2021)Does the novel technology blockchain conceal properties of an organization that we do not see? This paper suggests that this may be the case. The paper sets out to substantiate a claim that we might be observing the emergence ... -
Managing trust and control when offshoring information systems development projects by adjusting project goals
(Peer reviewed; Journal article, 2021)This article presents a study of two projects focusing on the relationships of two Nordic clients with suppliers in low-cost countries. It explores the interplay between trust and control when offshoring information systems ... -
Global expansion in the Aquaculture industry: A case study of Mørenot Aquaculture AS
(Master thesis, 2021)Denne oppgaven inneholder konfidensiell informasjon som kan skade konkurransedyktigheten til Mørenot Aquaculture ved en mulig offentliggjøring. Oppgaven inneholder informasjon som gjelder bedriftens strategi, målsetninger ... -
Breaking the uncertainty barrier in social commerce: the relevance of seller and customer-based signals
(Peer reviewed; Journal article, 2021)Even though the problem of uncertainty in online business is widely discussed, there is still limited knowledge of the mechanisms used by social commerce customers to reduce uncertainty perception. Therefore, this study ... -
Framing Sustainable Exports in Theory and Practice
(Journal article; Peer reviewed, 2021)Increasingly exporters need to take into consideration sustainable exports. This paper is an academic exercise that seeks to develop an analytical framework to demonstrate sustainable exports as a market embedded ... -
How to approach customers with a new product? An application of the Kano model for an Norwegian engineering company.
(Master thesis, 2021)I denne oppgaven har vi undersøkt hvordan man kan introdusere et nytt produkt til nye potensielle markeder med bruk av Kano-modellen i samarbeid med det norske selskapet Oceaneering Rotator AS. Oceaneering Rotator har nylig ... -
Framework conditions for renewable energy: Towards a new era of carbonomics?
(Chapter, 2021)There seems to be a broad consensus that we are in an “energy transition” towards a low-CO2 emissions power generation. This raises questions such as how much capital this transition will require, how financing will be ... -
Betre digital kundestøtte? La kundane hjelpe kvarandre!
(Chapter, 2021)Dette kapittelet gjev ny innsikt i nettsamfunn for kundestøtte, der kundar kan stille spørsmål og få hjelp av andre kundar. Fordelane for selskapet er mange, som høgare lojalitet, reduserte kostnader, meir sal og fleire ... -
The effect of online community networking on trust building and e-tail repurchase intention
(Chapter, 2021)We analyze the effects of community network building and trust on e-tail repurchase intention using data collected from customers of a Norwegian nutrition e‑tailer. Customers who are highly engaged in the web-based community ... -
International business competence and innovation performance: the role of ambidextrous organizational culture and environmental dynamism
(Peer reviewed; Journal article, 2021)Purpose This study aims to examine the influence of international business competence (IBC) on innovation performance of organizations activating in global markets. The study also explores whether ambidextrous organizational ... -
Intellectual capital disclosure from the users` perspective: the case of Higher Education Institution in Norway
(Master thesis, 2021)WWith the rise of the knowledge-based economy, knowledge has been recognized as a key driver in the value creation and economic growth. Nowadays, organizations are more reliant on their intellectual assets than the physical ... -
Towards understanding the role of social capital for value creation in business relationships: The case of Russia
(Chapter, 2021)This exploratory case study aims to investigate the significance of the social dimension in the development of business relationships and consider its implications for value creation in industrial business networks. The ... -
Frå student til entreprenør: Kva fremmar og hemmar studententreprenørskap i høgare utdanning?
(Chapter, 2021)Entreprenørskap har ei viktig rolle for utvikling av stadar, regionar og for økonomisk vekst. Institusjonar innan høgare utdanning vert sett på som sentrale aktørar i miljøet som påverkar entreprenørskap, og bidreg mellom ... -
Additive Manufacturing: Currently a Disruptive Supply Chain Innovation?
(Peer reviewed; Journal article, 2021)Directs attention to additive manufacturing in a supply chain context. Analysis questions the degree it currently is a disruptive innovation. A case study consisting of interviews with 15 companies, including observations ... -
Internationalization of a Traditional Norwegian Industry: A Case Study of A/S Spilka Industri
(Master thesis, 2021)Det overordnede målet i denne masteroppgaven var å bidra til en bedre forståelse for hvordan små og mellomstore bedrifter øker sitt internasjonale engasjement, og videre skape en omfattende forståelse for hvilke faktorer ...