Browsing Institutt for internasjonal forretningsdrift by Issue Date
Now showing items 201-220 of 449
-
Hvordan kan Panto posisjonere seg på det norske markedet for studenter mellom 18 og 30 år?
(Bachelor thesis, 2020)Sammendrag Posisjonering er en sentral del av all markedsføring, og handler om å plassere et produkt eller merke i en målgruppes bevissthet. I denne oppgaven har vi forsøkt å finne ut hvordan en nyetablert bedrift som ... -
Sustainable tourism in Geiranger: A qualitative study on how hotels in Geiranger practice sustainability
(Master thesis, 2020)Bærekraftig turisme har vært et av de mest diskuterte emnene innen bærekraftsforskningen gjennom det siste tiåret. De tre dimensjonene av bærekraft, de sosiale, økonomiske og økologiske dimensjonene, er alle viktige å ta ... -
Sustainable tourism in Geiranger: A qualitative study on how hotels in Geiranger practice sustainability
(Master thesis, 2020)Bærekraftig turisme har vært et av de mest diskuterte emnene innen bærekraftsforskningen gjennom det siste tiåret. De tre dimensjonene av bærekraft, de sosiale, økonomiske og økologiske dimensjonene, er alle viktige å ta ... -
Using Eco-labels to Drive Environmentally Conscious Product Purchases in Developed and Developing Countries
(Master thesis, 2020)Purpose: The growing interest in environmental issues makes businesses starting to incorporate a label to emphasize that their product is eco-friendly. This label is often called an eco-label. From the business point of ... -
Factors Affecting Consumer's Buying Choice: The Impact of In-store Environment “Atmospherics”, and Promotional Efforts.
(Master thesis, 2020)This study examines the factors that influence consumers' purchasing decisions in relation to the impact of the in-store environment and promotional efforts. The study develops on four main research areas and their ... -
International Business Competence and Innovative Performance: The Antecedent Effects of Cultural and Structural Ambidexterity and The Moderating Role of Environmental Dynamism
(Master thesis, 2020)Formål: Akademisk forskning vektlegger i økende grad den kritiske rollen som internasjonalisering spiller i å skille ut strategier for å få fotfeste i å utvikle nye produkter og tilby unike tjenester, men empiriske studier ... -
Circular business models: An exploratory study of the logistics processes and sustainable supply chain management of SMEs and micro-enterprises in Norway
(Master thesis, 2020)Hensikt - Formålet med denne oppgaven er å kartlegge forsyningskjedestyring, logistikkprosess for små og mellomstore bedrifter og mikrobedrifter i Møre og Romsdal og deres motivasjoner, utfordringer og barrierer mot ... -
Circular business models: An exploratory study of the logistics processes and sustainable supply chain management of SMEs and micro-enterprises in Norway
(Master thesis, 2020)Hensikt - Formålet med denne oppgaven er å kartlegge forsyningskjedestyring, logistikkprosess for små og mellomstore bedrifter og mikrobedrifter i Møre og Romsdal og deres motivasjoner, utfordringer og barrierer mot ... -
Leadership in the context of digitalization: theoretical and empirical insights
(Master thesis, 2020)Digitalisering er et alarmerende fenomen som forvandler eksisterende ledelse i rask fart. Digitalisering endrer landskapet i arbeidet, inkludert hvordan man effektivt kan lede ansatte i den digitale æra. Selv om lederegenskaper ... -
Internationalization Process of Ekornes Beds AS
(Master thesis, 2020)Denne masteroppgaven er skrevet som en konfidensiell oppgave i samarbeid med Ekornes Beds AS, hvor innholdet derfor anses som strengt fortrolig og ikke skal publiseres før tre år fra datoen 08.07.2020. Formålet med denne ... -
Valuation of Sparebanken Møre
(Master thesis, 2020)Hensikten med denne masteroppgaven og analysen er å estimere verdien av Sparebanken Møres egenkapitalbevis. For å nå vår estimerte verdi har vi brukt begge grunnleggende verdsettelsesmetoder inkludert komparative ... -
An Exploratory Research on the Relationship Between Japanese and Chinese Business Professionals
(Master thesis, 2020)Målet med denne oppgaven er å få en dypere forståelse rundt forholdet mellom japanske og kinesiske business partnere, og svare på problemstillingen om hvordan japanske og kinesiske business partnere vedlikeholder gode ... -
Social network visibility of luxury fashion brands and consumers’ purchase intention: the mediating role of attitude and the moderating role of culture.
(Master thesis, 2020)Purpose: The advent of social media has shifted the lifestyle of consumers by allowing them to communicate instantly with brand marketers and other consumers discarding any physical location. The use of social networking ... -
Sports consumption and consumer behaviour at Aafk A qualitative study of Aafk fans
(Master thesis, 2020)Denne master oppgaven undersøker forbrukeradferden til tilskuerne som deltar på Aafks hjemme kamper. Aafk har opplevd synkende tilskuertall de siste årene. Vi har brukt en kvalitativ metode for datainnsamling og utført ti ... -
Factors Influencing Behavioural Intention Towards Usage Likelihood of Fintech Services Among Bank Users: Evidence from Norway
(Master thesis, 2020)Finansnæringen har gjennomgått en bemerkelsesverdig transformasjon de siste årene. Etter hvert som moderne teknologi forbedrer seg, bruker finansnæringen denne nye teknologien til å spre tjenestene. Fintech ble dannet på ... -
Societal and Impact Analysis of Aalesunds Fotballklubb
(Master thesis, 2020)Fotball er den største idretten i verden og engasjerer mennesker i alle land. Fotballens utvikling har ført til at det knytter mennesker gjennom relasjoner og felles lidenskap, forretninger gjennom kommersialisering, ... -
A qualitative study on Norwegian entrepreneurs’ perceived success factors and perception of entrepreneurial education
(Master thesis, 2020)Denne masteroppgåva har som formål å utforske suksessfaktorane blant norske gründerar. Entreprenørskap har ei vesentleg betyding for eit land sin økonomiske vekst, fordi den skapar jobbar og bidreg til å forbetre levemåten ... -
Intercultural Communication: Power distance as an influential factor in challenges in communicating with Asian business Partners
(Master thesis, 2020)Communicating with those from another culture may be difficult for different reasons. Researchers have developed theories concerning different taxonomies that have proven to be useful for understanding cultural differences. ... -
Consumer Involvement for Responsible Production & Consumption: A Study on Mowi ASA
(Master thesis, 2020)FNs mål for bærekraftig utvikling - populært omtalt som SDG-er, er samlet sett et veldefinert, tydelig kommuniserbart og bredt anerkjent samling av 17 globale mål designet for å være det ledende målestokken for å oppnå en ... -
Modelling volatility in financial electricity contracts
(Master thesis, 2020)Når finansmarkedene priser en opsjon, er det eneste ukjente parametere den fremtidige volatiliteten til det underliggende verdipapiret. Prisen til et verdipapir svinger relativt sakte når markedsforholdene er rolige, og ...