• En sensorbasert fremstilling av gruppers dynamikk 

      Tollefsen, Ole (Master thesis, 2018)
      Gruppers dynamikk har vært av interesse for et tverrfaglig forskningsfelt i over ett århundre. Fra tidligere av ble det brukt primitive og subjektive metoder som observasjon for å studere gruppedynamikk, mens det den dag ...
    • En strategisk analyse av Bertel O. Steen Jessheim 

      Engeflaen, Kjetil Lobben (Bachelor thesis, 2019)
      I denne bacheloroppgave gjennomføres en strategisk analyse av bilforhandleren Bertel O. Steen Jessheim, som er et datterselskap av Bertel O. Steen AS, med mål om å analysere bedriftens interne ressurser og eksterne forhold. ...
    • En studie av behovet for logistikk-kompetanse i Innlandet 

      Rudi, Marius Bakke; Willassen, Sander Wilberg (Bachelor thesis, 2015)
      NORSK: Problemstillingen i denne oppgaven kom på forespørsel fra Høgskolen i Gjøvik (HiG). De ønsket å få en oversikt over hvordan bedriftene i nærområdet ser på betydningen av logistikk-kompetanse. Vi har dermed sett på ...
    • En studie av betalingsvillighet blant leserne av Gjøviks Blad og Totens Blad ved en overgang til abonnementsløsning 

      Bakken, Emil; Brustad, Markus; Hoddø, Øystein (Bachelor thesis, 2019)
      Formål: Oppgaven tar for seg gratisavisene Gjøviks Blad og Totens Blad. Hensikten med oppgaven er å vurdere hvorvidt det foreligger en betalingsvillighet blant leserne slik at avisen kan vurdere en overgang til en betalende ...
    • En studie av forbrukeratferd og kundelojalitet til lavprismerker i dagligvarehandelen 

      Melby, Henriette Haugen; Skinnemoen, Jenny Marie; Stålen, Aurora; Trondsen, Nina (Bachelor thesis, 2023)
      De siste årene har det vært en vekst i salget av egne merkevarer i matbutikkene. Samtidig har den økonomiske situasjonen i Norge endret seg de siste årene etter at inflasjonen skjøt i været. Nordmenns økonomi har også blitt ...
    • En studie av hvordan ansatte har opplevd en virksomhetsoverdragelse i Norsk Helsenett SF 

      Qvarme, Anna; Aksnes, Elise; Eide, Julie Moen (Bachelor thesis, 2019)
      Formålet med denne oppgaven har vært å vise resultatene vi har kommet frem til gjennom vår undersøkelse av ansatte i Norsk Helsenett SF. Vårt mål har vært å få dypere kunnskap og innsikt i hvordan ansatte har opplevd ...
    • En studie av hvordan verdier og struktur påvirker motivasjon blant mellomledere i Mjøsbil 

      Reinholdt, Nina Benedikte; Tunheim, Jon Halvard (Bachelor thesis, 2019)
      Kort beskrivelse av bacheloroppgaven: I samarbeid med Mjøsbil AS har vi fått et innblikk i hvordan organisasjonens struktur og verdier har påvirkning på mellomledernes motivasjon. Med bakgrunn i temaet kom vi frem til ...
    • En studie av kontrollmekanismer og tillit 

      Klakegg, Andreas (Master thesis, 2016-09-23)
      Denne studien har tatt et nærmere syn på kontrollmekanismer og tillit, jeg har kommet fram til følgende problemstilling. Hvilken betydning har kontrollmekanismer for tillit i en organisasjon? Tidligere forskning har ...
    • EN STUDIE AV KUNDETILFREDSHET FOR INNLANDETS STØRSTE EIENDOMSSELSKAP 

      ASPEHAUG, ELIN; SAGENES, KAMILLA; DYRUD, KATE RENE (Bachelor thesis, 2019)
      Formålet med denne undersøkelsen var å måle kundetilfredshet blant Tema Eiendom AS sine leietakere. Tilfredse kunder er viktig for god lønnsomhet. Med økt forståelse av hvilke faktorer som påvirker leietakernes tilfredshet ...
    • En studie av kundetilfredshet og kundelojalitet ved Mjøsmuseet 

      Costa, Annette; Sollie, Maiken (Bachelor thesis, 2014)
      NORSK: Temaet på bacheloroppgaven vår ble valgt da Mjøsmuseet kom til Høyskolen i Gjøvik med et problem som de ønsket å forske på. De ønsket å undersøke hvordan de kunne øke antall besøkende ved museet. Oppgaven omhandler ...
    • En studie av kvalitet og tilfredshet ved Sulland Gruppen avd. Hunndalen 

      Klaseie, Ole Fredrick; Lerøy, Per Olav (Bachelor thesis, 2011)
      NORSK: Denne oppgaven ble til etter samtaler med daglig leder Roar Finsveen ved Sulland Gruppen avd Hunndalen. Målet med oppgaven var å kartlegge kundenes oppfatning av kvalitet overfor Sulland Gruppen i Hunndalen, og ...
    • En studie av motivasjon hos ansatte under samlokaliseringsprosessen i Litra 

      Mohananathan, Sinthujaa; Gjestrum, Kristin (Bachelor thesis, 2021)
      Oppgaven tar for seg de ulike temaene innen organisasjonspsykologi som motivasjon, endringsledelse og turnover ved en samlokaliseringsprosess. Med samarbeid med Litra hvor de har planlagt samlokalisering ultimo november, ...
    • En studie av motivasjonen blant ansatte på Eika Kundesenter i Gjøvik 

      Skoglund, Scarlett (Bachelor thesis, 2017)
      Denne bacheloroppgaven er en avslutning på mitt tre år lange studie i Økonomi, Ledelse og Bærekraft ved NTNU i Gjøvik. Jeg har litt erfaring fra ulike arbeidsplasser når det gjelder motivasjon og ledelse. Min nåværende ...
    • En studie av opportunisme, sponsorat og sportsvasking i norsk idrett 

      Braathen, Matias; Stein, Emma Karolin; Haitham Ali El-Noush, Emil (Bachelor thesis, 2024)
      Gjennom en kvalitativ analyse har vi studert “sammenhengen mellom opportunistisk atferd, sponsorat og sportsvasking i norsk idrett”. For å besvare vårt forskningsspørsmål har vi gått gjennom relevant teori. Vi fant det ...
    • En studie av personlig økonomi blant tredjeklasseelever på videregående skole i storby og distrikt 

      Velia, Blerina; Skaret, Mia Susann Dahl; Skiaker, Simen Ulvesveen (Bachelor thesis, 2019)
      Formålet med denne bacheloroppgaven var å kartlegge den personlige økonomien til tredjeklasseelever ved videregående skoler i storby og distrikt. For å undersøke dette temaet har vi valgt å se på betydningen av geografisk ...
    • En studie av Regnskapsconsult AS sin kundetilfredshet og regnskapsføring 

      Hagen, Ann Elisabeth; Kindlistuen, Siv Merete (Bachelor thesis, 2016-09-26)
      Hensikten med bacheloroppgaven er å belyse om kundetilfredsheten hos Regnskapsconsult AS blir påvirket av hvordan kundene fører og leverer regnskapet sitt. Det vil undersøkes om det er forskjell på tilfredsheten ut i fra ...
    • En studie av servicebedriftens relasjonsspesifikke investeringer og hvilken effekt det har på atferdsintensjoner 

      Martinussen, Andreas; Krogstad, Markus (Bachelor thesis, 2021)
      Bilbransjen er i utvikling og opplever stadig økende konkurranse. Informasjon kan bli spredd enklere enn noensinne ved hjelp av internett og gjør beslutningsprosessen til kunder lettere. Dette gjør at fornøyde kunder er ...
    • En studie av servicebedriftens tilfredshet og lojalitet, og deres effekt på vareprat 

      Strypet, Sunniva Brennmoen; Eriksen, Iselin; Alnes, Ingrid (Bachelor thesis, 2019)
      Innenfor servicebransjen er det sterk konkurranse, og spesielt innenfor såkalte opplevelser, ettersom ting er lettere tilgjengelig nå og det meste kan oppleves hjemmefra hvis man har tilgang på internett. Nidelven Bar & ...
    • En studie av teknisk tilstandsgrad i lys av boligpris 

      Amundsen, Håvard André; Bakken Granheim, Line (Master thesis, 2020)
      Teknisk tilstandsgrad er en indeks for å vurdere kvalitet på bolig, og brukes for å gi boligkjøpere og -selgere informasjon om boligens tilstand. Hvorvidt teknisk tilstandsgrad har en påvirkning på boligprisen, er ut ifra ...
    • En studie av Utenfor-regnskapets rolle i kommunale beslutningsprosesser 

      Gerikhanova, Aset; Haugen, Thea Ebbeline Nygård (Master thesis, 2023)
      Denne masteroppgaven belyser en viktig utfordring i dagens samfunn: hvordan politikere og beslutningstakere i kommuner kan motiveres til å prioritere og investere i forebyggende tiltak. I en tid der kommunale budsjetter ...