Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorStenkløv, Nelly Foucher
dc.contributor.authorSvisdal, Anna Jørgensdotter
dc.date.accessioned2016-08-26T09:09:55Z
dc.date.available2016-08-26T09:09:55Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2401966
dc.description.abstractDette er en kontrastiv studie som tar for seg bruken av lingvistisk høflighet i handelskommunikasjon. Den søker å vise viktigheten av adekvat høflighetsbruk for å skape god kommunikasjon og videre for å kunne oppnå gode resultater innen handel. Korpuset er brev og e-poster fra ulike handelskontekster. Fokusområdene i analysen er åpningshilsenene, forespørsler og de avsluttende hilsenene. Videre er analysen todelt, hvorav den første delen undersøker hvilke råd ulike nettsider gir for å forfatte gode brev og e-poster, dvs "idealet" for sjangrene, mens den andre ser på den faktiske bruken av elementer underlagt høfligheten i autentiske tekster.nb_NO
dc.language.isofrenb_NO
dc.publisherNTNUnb_NO
dc.subjectpolitessenb_NO
dc.subjectcommunication formellenb_NO
dc.subjectlinguistique appliquéenb_NO
dc.subjectBrown and Levinsonnb_NO
dc.subjectculture studiesnb_NO
dc.titleRéflexion sur la communication commerciale écrite franco-norvégienne : étude contrastive de l'emploi de la politesse dans des correspondances françaises et norvégiennesnb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Humanities: 000nb_NO
dc.source.pagenumber117nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel