Show simple item record

dc.contributor.advisorEngen, Geir
dc.contributor.authorØsthaug, Maren
dc.contributor.authorHansen, Una Odilie Tombre Hansen
dc.date.accessioned2016-08-23T12:28:34Z
dc.date.available2016-08-23T12:28:34Z
dc.date.issued2016-08-23
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2401095
dc.description.abstractDenne rapporten bygger på et ønske fra Østre Toten kommune om å øke synligheten til kommunen gjennom sosiale medier og på denne måten styrke omdømme. Underveis ble både Gjøvik og Larvik kommune med i datainnsamlingen i rapporten for å berike datamateriale og se en større sammenheng. Rapporten omhandler temaer som sosiale medier, omdømmebygging og kommunikasjon mellom kommune og innbygger. For å kartlegge tilstanden i de forskjellige kommunikasjonsavdelingene er det benyttet kvalitative intervjuer. Gjennom komparative studier kan en se forskjeller og likheter mellom hvordan de tre kommunene kommuniserer ut til sine innbyggere. Det er også benyttet en spørreundersøkelse for å kartlegge hvilke inntrykk og meninger innbyggerne har. Prosjektets målsetting er å komme med tiltak som kan bedre kommunikasjonsprosessen mellom kommune og innbygger og som kan styrke omdømmet.nb_NO
dc.description.abstractThis report is based on a request from municipality of Østre Toten to increase the visibility of the municipality through social media, and thereby enhancing the reputation. This report is also collecting data from municipality of Gjøvik and Larvik to to enrich data and see a larger context. The report deals with topics such as social media, reputation management and communication between municipalities and citizens. To survey the state of the different communication departments it has been used qualitative interviews . Through comparative studies one can see differences and similarities between how the three municipalities communicate out to its citizens. It is also used a questionnaire to identify the impressions and opinions residents have. The project's goal is to come up with measures to improve the communication process between the municipality and citizens and can enhance the reputation.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectSocial Medianb_NO
dc.subjectmunicipalitynb_NO
dc.subjectreputationnb_NO
dc.subjectvisibilitynb_NO
dc.subjectSosiale Mediernb_NO
dc.subjectKommunenb_NO
dc.subjectomdømmenb_NO
dc.subjectsynliggjøringnb_NO
dc.titleSynliggjøring av tre norske kommuner i sosiale mediernb_NO
dc.title.alternativeVisibility of three Norwegian municipalities in social medianb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Media science and journalism: 310nb_NO
dc.source.pagenumber139nb_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record