Hvilke utfordringer opplever praksiskandidater når det gjelder fleksibilitet og samhandling ved å ta Byggdrifterfaget som et E-læringsfag? : En casestudie av Byggdrifterfaget ved Fagakademiet
Master thesis
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/2395720Utgivelsesdato
2016-07-06Metadata
Vis full innførselSamlinger
Sammendrag
Det gjøres en oppsummering av problemstilling og historikk knyttet til byggdrifterfaget. Noen begrensinger i forhold til tilgang på ressurser og intervjuobjekter foretas, metodevalg beskrives, og valg av kvantitativ vs kvalitativ metode begrunnes. Fremgangsmåte beskrives, og funn fra intervjuer oppsummeres og diskuteres. Det er vektlagt å belyse problemstillingen fra flere vinkler, spesielt på grunn av et noe begrenset datautvalg. På grunn av dette blir synet til fire bedrifter som tilbyr e-læring beskrevet, og brukt som grunnlag for en kartleggingsundersøkelse. Med dette som utgangspunkt utformes det noen anbefalinger og konklusjoner i forhold til utfordringer med e-læringsfaget, i hovedsak knyttet til uutnyttet innebygd fleksibilitet og spredt geografiske fordelingen blant kursdeltakerne.