Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHammervik, Rolf
dc.date.accessioned2015-12-21T12:12:38Z
dc.date.available2015-12-21T12:12:38Z
dc.date.issued2015-12-21
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2368691
dc.description.abstractCRM kan defineres som en strategi muliggjort av informasjonsteknologi, fundert på teori om relasjonsmarkedsføring, hvor økt kundeverdi blir forsøkt oppnådd ved å fremskaffe og handle etter en dyptgående innsikt om kundenes ønsker, behov og adferd. De siste årene har dette blitt et svært populært konsept, men mange bedrifter opplever at de forespeilede gevinstene uteblir. Et flertall av bedriftene som søker å implementere CRM gjør dette med bistand fra eksterne konsulentselskap. Dette til tross, praksisen til norske konsulentselskaper har tilsynelatende ikke vært gjenstand for noen akademiske studier. Denne masteroppgaven har til hensikt å bøte på dette, og vil forhåpentligvis bidra til mer kunnskap om hva som kreves for å lykkes med CRM. Oppgaven vil presentere et rammeverk sentrert rundt kritiske suksessfaktorer for CRM, fundert på både empiriske studier og teori. Dette rammeverket har blitt benyttet for å studere og evaluere praksisen til et norsk konsulentselskap i et nylig gjennomført CRM-prosjekt. Oppgavens overordnede problemstilling var i hvilken grad konsulentselskapets praksis bidrar til at deres klienter oppnår suksess med CRM.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.titleHvordan lykkes med innføringen av CRM : en evaluering av et norsk konsulentselskapnb_NO
dc.title.alternativeAchieving success with CRM : an evaluation of a Norwegian consulting firmnb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.source.pagenumberIV, 110 s.nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel