dc.contributor.advisor | Rönnquist, Anders | |
dc.contributor.author | Klevstad, Martin Haraldsønn | |
dc.date.accessioned | 2015-10-05T15:17:41Z | |
dc.date.available | 2015-10-05T15:17:41Z | |
dc.date.created | 2015-06-10 | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier | ntnudaim:13114 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2351439 | |
dc.description.abstract | Oppgaven omhandler en konstruksjonsanalyse av jernbanebroen som krysser Stjørdalselva på Hell. Det er en gammel fagverksbro av stål. Det blir undersøkt hvorvidt broen oppfyller kravene til funksjon og sikkerhet som er gitt i gjeldende regelverk. Relevante bestemmelser i det tekniske regelverk vil bli gjennomgått. Det er spesielt broens statiske egenskaper som analyseres, men enkelte dynamiske undersøkelser blir også gjort. Til hjelp i analysen er det etablert en numerisk modell. Det blir gjort rede for avveininger som er gjort i forbindelse med modelleringen. Modellen er kontrollert mot de laster som jernbanebroer skal være dimensjonert for. | |
dc.language | nob | |
dc.publisher | NTNU | |
dc.subject | Bygg- og miljøteknikk (2-årig), Prosjektering av konstruksjoner | |
dc.title | Konstruksjonsanalyse av Hell Bru | |
dc.type | Master thesis | |
dc.source.pagenumber | 57 | |