Blar i Institutt for lærerutdanning på forfatter "Ulrichsen, Gry Olsen"
-
Deltakende kunstnere på en pedagogisk arena - En dialogbasert studie som ser på hvordan relasjonelle aspekter utgjør rammeverk for kunstdidaktisk utøvelse
Ulrichsen, Gry Olsen (Master thesis, 2014)Hensikten med studien er å undersøke og bidra med kunnskap om hvordan kunstpraksis i en pedagogisk kontekst kan utvikles. Empirisk materiale genereres gjennom Tenthaus Oslos virksomhet, et selvorganisert kunstnerdrevet ... -
Dissonans i det modernistiske doxa – et a/r/tografisk blikk på et samarbeid mellom en kulturskolelærer og to grunnskolelærere
Øyen, Jenny Elise; Ulrichsen, Gry Olsen (Chapter, 2021) -
Kunst og håndverk i møte med matte, naturfag og spesialpedagogikk
Hindenes, Julie (Master thesis, 2022)Denne masteroppgaven er en post-kvalitativ studie om tverrfaglige samarbeid som igangsetter, for planlegging og utvikling av et didaktisk design med arkitektur basert på konseptet med åpne oppgaver. Hensikten med studien ... -
Møter gjennom mønster i filt - Narrativ og poetisk dokumentasjon som utgangspunkt for og pådriver i kunstdidaktisk praksis i en helsekontekst
Ulrichsen, Gry Olsen (Journal article; Peer reviewed, 2018)I denne artikkelen søkes det, fra et kunstdidaktisk perspektiv, å belyse forbindelser mellom kunstpraksis og utvidet omsorgsarbeid i en helsekontekst. Hensikten er, gjennom å beskrive, analysere og konstruere kjennetegn ... -
Stones and the Destabilisation of Safe Ethical Space
Eriksen, Helen; Ulrichsen, Gry Olsen; Bayati, Zahra (Peer reviewed; Journal article, 2020)This article investigates the role of ethical boundaries for the academic and the artist/researcher in stabilising or destabilising colonialised positions of power. It stems from an increasingly urgent need to understand ... -
Tverrfaglig lærersamarbeid i Kulturdag - En narrativ studie av fortellinger om å delta som kulturskolelærer og grunnskolelærer i pilotprosjektet Kulturdag
Øyen, Jenny Elise (Master thesis, 2020)Denne studien har undersøkt samarbeid mellom lærere i kulturskolen og lærere i grunnskolen. Hensikten med studien har vært å utvikle kunnskap om tverrfaglig samarbeid mellom kulturskole og grunnskole på lærernivå, for å ...