• Developing a formative, digital tool to assess children’s number sense when starting school 

      Saksvik-Raanes, Gunnhild; Solstad, Trygve (Chapter, 2022)
      We investigate how digital technologies can enrich teachers’ formative assessment of number sense by describing the development process of a digital assessment tool for children starting school (fiveand six-year-olds). ...
    • Digital assessment of early number sense - The design and validation of an assessment tool 

      Saksvik-Raanes, Gunnhild (Doctoral theses at NTNU;2024:4, Doctoral thesis, 2024)
      Children enter school with several valuable mathematical experiences, but many teachers lack the methods to formatively assess young children’s mathematical knowledge. Consequently, children may not be met with sufficient ...
    • Et innblikk i barns tallforståelse på slutten av barnehageårene gjennom digitale oppgaver 

      Saksvik-Raanes, Gunnhild; Solstad, Trygve; Grimeland, Yvonne (Peer reviewed; Journal article, 2023)
      I denne studien undersøkte vi tallforståelsen hos 77 femåringer fra fem ulike barnehager med digitale oppgaver. Kvantitative analyser av datamaterialet viste at det allerede før skolestart var stor spredning i barnas ...
    • Factors that influence the difficulty level of digital arithmetic assessment items for first-grade students 

      Saksvik-Raanes, Gunnhild; Solstad, Trygve (Chapter, 2022)
      Digital technologies enable new possibilities for the assessment of mathematical competence. When designing an assessment, it is essential to know how different design elements affect both the item difficulty and the ...
    • Jeg må prøve å telle 

      Schjølberg, Anna (Master thesis, 2021)
      Denne masteroppgaven studerer elevers strategier i møte med tallforståelsesoppgaver. Hensikten med å studere dette er å finne ut hvilke strategier elevene benytter, og hvilken tallforståelse som kommer frem gjennom de ulike ...
    • Strukturell bevissthet i telling og subitizing. 

      Gaarden, Julie Svensen (Master thesis, 2020)
      Sammendrag Denne masteroppgaven har fått navnet: Strukturell bevissthet i telling og subitizing. Hensikten med oppgaven er å undersøke hvilket fokus elever på første og andre trinn har på struktur i oppgaver som dreier ...
    • Utvikling av elevar si grunnleggande talforståing 

      Holvik, Sigrid Bergheim (Master thesis, 2022)
      Denne studien har fokusert på det digitale kartleggingsverktøyet, «Talltesten». Hensikta var å finne ut om kartleggingsverktøyet kunne fungere som ein ressurs for lærarar som skal legge til rette for at elevar i førsteklasse ...