Blar i Institutt for pedagogikk og livslang læring på emneord "Masteroppgave i pedagogikk, studieretning utdanning og oppvekst"
Viser treff 1-2 av 2
-
Fremtidens skoletenkning - Hva vektlegges i tenkningen som fremtidens skole; elevenes resultater eller elevens helse? En diskursanalyse av Meld. St 28 (2015-2016) Fag- Fordypning- Forståelse. En fornyelse av Kunnskapsløftet
(Master thesis, 2017)Fokuset i denne studien er rettet mot en relativ ny problematikk som preger debatten om skolen: barn og unges psykiske helse. Flere studier har de siste årene avdekket en bekymringsfull utvikling i norske elevers psykiske ... -
''GI OSS MER!'' - En kvalitativ studie av lærerstudenters kunnskap om psykisk helse
(Master thesis, 2017)I denne studien er fokuset på lærerstudenters kunnskap om psykisk helse i skolen. I det ligger en intensjon om å bidra til diskursen omkring «Fremtidens skole», med fokus på fremtidens lærere og kunnskap om psykisk helse. ...