Blar i Institutt for pedagogikk og livslang læring på emneord "Masteroppgave i Voksnes Læring"
Viser treff 1-5 av 5
-
"Det har ballet på seg og blitt et mangehodet monster nå" - En kvalitativ intervjustudie av hvordan ansatte i Equinor opplever et behov for å revidere et standardisert IKT-verktøy
(Master thesis, 2020)Denne studien har tatt for seg hvordan ansatte i Equinor, som sluttbrukere av et IKT-verktøy, opplever behovet for å revidere et standardisert verktøy, samt hvilke funksjoner som er viktige for sluttbrukerne i det nevnte ... -
Fra akademia til arbeidsliv - En Q-metodologisk studie av nyutdannede disiplinstudenters opplevelse av møte med arbeidslivet
(Master thesis, 2017)Formålet med denne studien er å synliggjøre hvordan unge, nyutdannede disiplinstudenter opplever møtet med arbeidslivet, da dette er en gruppe som ikke nødvendigvis har noen direkte yrkestilknytning. Dette kan være en ... -
Mine brødre, en kvalitativ studie av Den Norske Frimurerorden som sosialt fellesskap
(Master thesis, 2017)I denne masteroppgaven er søkelyset rettet mot betydningen av sosiale fellesskap. Sosiale fellesskap kan være særlig relevant å utvikle kunnskap om i lys av at mange mennesker tilbringer mye av sin tid i hverdagen på ... -
''Ofte opplever jeg at jeg virkelig lærer noe, fordi elevene kan mer om sin interesse enn det jeg kunne'' - En kvalitativ studie om læreres opplevelser av å lede kreative og innovative prosesser i nær relasjon med elever i ungdomsbedrift
(Master thesis, 2017)Målet med denne studien har vært å belyse hvordan lærere opplever arbeid med ungdomsbedrift som del av faget entreprenørskap i skolen. I Kunnskapsdepartementets mfl. handlingsplan for entreprenørskap i skolen 2009-2014 ... -
Tolking og bruk av planen i samfunnskunnskap for voksne innvandrere
(Master thesis, 2017)Denne oppgaven omhandler tolkning og bruk av Planen i Samfunnskunnskap for voksne innvandrere. Undervisning i samfunnskunnskap skal ha en opplæring styrt etter forskrift om læreplan i samfunnskunnskap for voksne innvandrere, ...