Blar i Institutt for pedagogikk og livslang læring på emneord "Audiopedagogikk"
Viser treff 1-2 av 2
-
Hvordan opplever hørselshemmede elever som benytter seg av tegnspråktolk å bli inkludert i klassemiljøet?
(Master thesis, 2018)I dagens Norge har vi bare en gjenværende døveskole, og trenden de siste årene har vært at flere hørselshemmede elever velger å gå på sin nærskole. Fra politisk hold står tanken og visjonen sterk om at hørselshemmede elever ... -
Tegnspråk, talespråk, skriftspråk og... - En kvalitativ studie av hvordan døve og hørselshemmede elever og deres hørende lærer kommuniserer i undervisning på en knutepunktskole
(Master thesis, 2018)Flere døve og hørselshemmede elever har undervisning i og på norsk tegnspråk etter vedtak om § 2-6 og § 3-9 i Opplæringsloven, noe som innebærer at undervisning skal skje på norsk tegnspråk. Målet med denne studien har ...