Blar i Institutt for pedagogikk og livslang læring på forfatter "Wendelborg, Christian"
-
Analyse av data fra Utdanningsdirektoratets brukerundersøkelser i skolen. En helhetlig beskrivelse av læringsmiljøet
Federici, Roger Andre; Wendelborg, Christian (Research report, 2013)Rapporten er en analyse av data fra tre av Utdanningsdirektoratets brukerundersøkelser i skolen. Dette er Elevundersøkelsen, Lærerundersøkelsen og Foreldreundersøkelsen. Oppdragsgiver er Utdanningsdirektoratet. Et overordnet ... -
En yrkesrettet og relevant fellesfagopplæring for elever på yrkesfag: et tiltak som kan bremse frafallsutviklingen?
Martinsen, Anders (Master thesis, 2014)Denne oppgaven undersøker i hvilken grad yrkesfagelever på VG1 opplever yrkesretting og relevans i matematikkundervisningen, og hvilken innvirkning en slik praksis har på elevenes mestringsforventninger, indre motivasjon, ... -
Gaming motivation and well-being among Norwegian adult gamers: the role of gender and disability
Hygen, Beate Wold; Wendelborg, Christian; Solstad, Bård Erlend; Stenseng, Frode; Øverland, Mari Bore; Skalicka, Vera (Journal article; Peer reviewed, 2024)Introduction: Digital gaming is a popular and often social activity, also among adults. However, we need more knowledge of the social dynamics of gaming and its potential benefits for one's well-being. The current study ... -
Mobbing i ungdomsskolen - “Hvilken forståelse har ungdomskoleansatte av fenomenet mobbing og arbeidet mot mobbing, med spesielt utgangspunkt i revideringen av § 9a”
Skårsmoen, Christina; Barkhald, Sara (Master thesis, 2019)Hensikten med denne studien er å få svar på hvilken forståelse ungdomskoleansatte har av fenomenet mobbing, på hvilken måte de arbeider mot mobbingen i skolen, og dette sett i lys av revidering av § 9a. Problemstillingen ... -
Vurdering for læring: Indre motivasjon, motivert atferd og skolens målstruktur
Eileraas, Karin Hammervold (Master thesis, 2014) Vurdering for læring skal realisere Kunnskapsløftets målsetting om økt læring for alle elever, og det finnes en rekke studier som peker på at vurdering for læring har en læringsfremmende effekt. Mindre ...