Blar i Institutt for sosialt arbeid på emneord "NAV"
Viser treff 1-2 av 2
-
"Det er nok ytterst få, om noen, som får avslag når de har krav på det. Det er heller det motsatte som skjer, at de som ikke har krav på det får det" : en studie av saksbehandlere og rådgivere på en NAV hjelpemiddelsentral og deres bruk av skjønn i møte med brukere
(Master thesis, 2015)Denne oppgaven tar for seg hvordan skjønn utøves på en NAV hjelpemiddelsentral i en stor kommune i Norge. Det er en kvalitativ studie som har brukt en semistrukturert intervjuundersøkelse, og analysert ved bruk av ... -
Sosialt arbeid i mottak i Nav - Ønskelig? Nødvendig? Overflødig?: Lette håndtrykk på hver enkelt sak, eksempel fra Trondheim
(Master thesis, 2011)Nav-reformen har ført til endringer for landets sosialtjenester. I Trondheim er det valgt en minimumsmodell, bare en liten del av den tidligere sosialtjenesten ble med inn i Nav, og so-sialfaglig personell som gikk inn ...