Blar i Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap (uspesifisert) på tittel
Viser treff 63-82 av 159
-
The impact of social media use on appearance self-esteem from childhood to adolescence – A 3-wave community study
(Peer reviewed; Journal article, 2020)Background Social media users are extensively exposed to photographs displaying idealized self-presentations. This poses a potential threat to youth's appearance self-esteem, but the negative impact may depend upon types ... -
Increase in Self-Compassion as a Common Mediator of Change in The Treatment of Cluster C Personality Disorders: Results From a Randomized Controlled Trial
(Master thesis, 2010)According to the short-term dynamic psychotherapy model "Affect Phobia Treatment" an increase in the experience of affects and a decrease in inhibitory affects during treatment are associated with an increase in self-compassion ... -
Indoor dust and hot surface contact: Biological effects in vitro of heated dust and heat-generated emissions
(Doktoravhandlinger ved NTNU, 1503-8181; 2004:13, Doctoral thesis, 2004)Electrical heaters are common in homes, day-care centres and offices in Norway and other coldclimate-countries. Indoor dust settling on surfaces of heaters is likely to become heated once the device is switched on. This ... -
Innvandring og identitet: Å leve i to verdener
(Master thesis, 2010) -
Innviklet utvikling. En studie av en endringsprosess i Statoils anskaffelses- og forsyningsvirksomhet
(Doktoravhandlinger ved NTNU, 1503-8181; 2006:10, Doctoral thesis, 2006) -
"It's cool to have a friend": A qualitative study of adolescent gorls with MMR, Mild Mental retardation, their thoughts, reflections and experiences regarding to friendships an relations to peers
(Master thesis, 2010)Friendships and relations to peers are important for the social, emotional and cognitive development (Hartup, 1992; Newcomb and Bagwell, 1996). In adolescence, friends and peers become more important, as learning to take ... -
Kids need to be seen: A Narrative Study of a Teacher's Inclusive Education
(Doktoravhandlinger ved NTNU, 1503-8181; 2004:117, Doctoral thesis, 2004) -
Knowledge, Mobility and Configurations of Power: an Asset Specificity Perspective on Power in the Knowledge Society
(Doktoravhandlinger ved NTNU, 1503-8181; 2006:214, Doctoral thesis, 2006)This dissertation studies three interrelated concepts—power, knowledge, and mobility—in order to understand how knowledge mobility (specificity) affects power in the knowledge economy. To do this, the thesis is divided ... -
Kognitiv behandling ved sosial fobi: Fra innhold til prosess?
(Master thesis, 2010)Sosial fobi er en av de mest prevalent angstlidelsene. Sosial fobi kjennetegnes av intens opplevelse av angst i sosiale situasjoner, og er assosiert med betydelige funksjonstap og reduksjon i livskvalitet for de personene ... -
Kraftinntekter - ein trussel for den kommunale effektiviteten?
(Master thesis, 2010) -
Kreativitetsfremmede verdier hos norske filmregissører
(Master thesis, 2010)Filmregi er et svært kreativt og omfattende yrke på mange måter. Dette ble utgangspunktet for en empirisk studie av norske filmregissører med temaet motivasjon i regiyrket. Det ble lagt vekt på det kvalitative forskningsintervjuet ... -
Kronisk utmattelsessyndrom i et selvpsykologisk perspektiv
(Master thesis, 2010)Oppgavens tema er Kronisk utmattelsessyndrom (CFS/ME). Lidelsen er kjennetegnet ved fullstendig utmattelse for de som er rammet, i tillegg til at pasientene ofte også rapporterer om tilleggssymptomer. Utmattelsen er ... -
Learning about process control
(Dr. ingeniøravhandling, 0809-103X; 2003:37, Doctoral thesis, 2003)The research site has been the Södra Cell Tofte pulp mill. The main focus in this thesis is how to learn about process control. The need for research on this theme is given implicitly in the foundation and construction of ... -
Learning Loss During the COVID-19 Pandemic and the Impact of Emergency Remote Instruction on First Grade Students’ Writing: A Natural Experiment
(Journal article; Peer reviewed, 2021)The coronavirus disease 2019 (COVID-19) pandemic and the sudden cancellation of in-class instruction for many students around the world presented an unprecedented disruption in children’s education. As the COVID-19 pandemic ... -
Ledelse til begjær eller besvær – om reformer, fag og ledelse i sykehus
(Doktoravhandlinger ved NTNU, 1503-8181; 2006:16, Doctoral thesis, 2006)Avhandlingen handler om ledelse av kunnskapsarbeid, og sykehuset brukes som arena for å utforske dette temaet. Utgangspunktet for studien er Spesialisthelsetjenesteloven fra 2001, som påla sykehusene å innføre enhetlig ... -
Leteinvesteringer på den norske kontinentalsokkelen: En empirisk analyse
(Master thesis, 2010) -
Level up or game over: The implications of levels of impact in certification schemes for salmon aquaculture
(Journal article; Peer reviewed, 2019)Certification schemes are becoming increasingly important within aquaculture management, but the indicators that are used by these schemes are subject to considerable debate. Many have questioned their actual impact on ... -
Life.... but how to live it?: En fenomenologisk - eksistensiell tilnærming til psykisk lidelse og psykoterapi
(Master thesis, 2010)Hovedoppgaven presenterer og drøfter en fenomenologisk – eksistensiell tilnærming til psykisk lidelse og psykoterapi. Behovet for en slik tilnærming grunner hovedsakelig i den medisinske modellens utilstrekkelighet i forhold ... -
Living from hand to mouth : lived experiences of construction workers in Myanmar
(Doctoral thesis at NTNU;2015:5, Doctoral thesis, 2015)Since the 1990s, Myanmar has significantly changed as several economic reforms have begun to open the country’s market to international investments. Along with globalisation, rural–urban dynamics have become stronger ... -
Læreplanens differens: Formidling av læreplanen til skolepraksis
(Doktoravhandlinger ved NTNU, 1503-8181; 2005:200, Doctoral thesis, 2005)Læreplanens betydning og meningsinnhold for skolepraksis vil som vist måtte avgjøres av skolens personale. Skal læreplanen gis betydning i skolepraksis, kreves det derfor først og fremst at den tas i bruk av lærerne, at ...