Blar i Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap (SU) på emneord "VDP::Humanities: 000"
Viser treff 1-8 av 8
-
Digital danning i skolen: Etikk, ansvar og refleksiv kompetanse
(Chapter, 2018) -
Klienters opplevelser av å delta i MI-samtaler : en dokumentanalyse
(Master thesis, 2015)I denne masteroppgaven i rådgivningsvitenskap har jeg undersøkt klienters erfaringer og opplevelser av Motiverende Intervju (MI). Dette har jeg gjort gjennom en tema analyse av forskningslitteratur. MI er en samtaleteknikk ... -
Makt og innflytelse i prosessen med å endre strukturen i yrkesopplæringen
(Journal article; Peer reviewed, 2019)Artikkelen handler om endringsprosessen i utforming av ny struktur i yrkesopplæringen og på hvilken måte fagmiljøene og bransjene, gjennom de faglige rådene, har innflytelse på endringene i struktur som gjøres i norsk ... -
Mediepedagogikk og mediedidaktikk
(Chapter; Peer reviewed, 2018)Spørsmålet om hvilken rolle medier og digitale verktøy skal ha i læring og undervisning er sentralt i diskusjonen om skolen i dag. Elevene skal utdannes til å mestre et yrkesliv og et samfunn som digitaliseres, der medier ... -
Mellom medier, skole og hverdagsliv: Mediepedagogikk som forskningsfelt
(Chapter, 2018)Det vestlige samfunnet kjennetegnes ved at medienes logikk får større og større betydning innen de aller fleste delene av samfunnet. Mediene har nærmest blitt uunngåelige for hvordan vi lærer, kommuniserer og forstår verden. ... -
Menneskerettighetsundervisning i samfunnsfag
(Master thesis, 2018)Denne oppgave undersøker menneskerettighetsundervisningen i samfunnsfag i norsk videregående skole. Gjennom en empirisk undersøkelse søkes svar på problemstillingen: Hvordan vektlegges menneskerettigheter i samfunnsfagun ... -
The English Classroom - a Place of Struggle - An analysis of the potential of contemporary young adult fiction as a teaching tool for the encouragement of intercultural competence
(Master thesis, 2015)Temaet for denne avhandlingen undersøker potensialet samtidslitteratur for ungdom innehar som et pedagogisk verktøy for å fremme interkulturell kompetanse. Målet har vært å identifisere kulturspesifikke problemstillinger ... -
Visitor dialogue and participation as knowledge generating practices in exhibition work: What can museum experts learn from it?
(Chapter, 2019)“Dialogue” and “visitor participation” are important concepts in the discourse of museums and the public in today’s museology. This chapter follows the initial phase of an interdisciplinary exhibition project on archaeology ...