Blar i Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap (SU) på tittel
Viser treff 1369-1388 av 15252
-
Bruk av forventningsnormer i skriveopplæringa: Erfaringer fra en intervensjonsstudie om skriving og vurdering
(Journal article; Peer reviewed, 2017)Denne artikkelen rapporterer fra et omfattende forskningsprosjekt som har som mål å utvikle elevers skrivekompetanse og læreres vurderingskompetanse gjennom bruk av eksplisitte forventningsnormer, forankret i en funksjonell ... -
Bruk av friluftsliv i miljøterapeutisk arbeid
(Master thesis, 2018) -
Bruk av innleid kompetanse i norsk offentlig sektor - En kvalitativ studie om konsulenters erfaringer knyttet til samhandlingen med den norske kommunesektoren
(Master thesis, 2024)Norsk kommunal sektor er forvaltere av noen av de mest sentrale tjenestene i samfunnet. De er ansvarlig for blant annet skoler, undervisning, helse- og sosialtjenester, barnehager og kultur. Kommunene står i et konstant ... -
Bruk av interaktive utstillingsmodeller i undervisning av elektrisitetslære - En kvalitativ studie av et undervisningsopplegg utviklet og testet for Vitensenteret i Trondheim
(Master thesis, 2017)Nøkkelen til fagkunnskap er fagspråket. Elektrisitetslære omhandler abstrakte fenomener med omfattende begreper, og mange elever opplever temaet som utfordrende. Denne masteroppgaven har som mål å utvikle et undervisningsopplegg ... -
Bruk av lokale ressurser i samfunnsfagundervisning
(Master thesis, 2022)Denne masteroppgaven omhandler hvilke faktorer som påvirker samfunnsfaglæreres bruk av lokalmiljøet i undervisning. Oppgaven bygger på et empirisk datamateriale som er samlet inn gjennom intervjuer og informantene i denne ... -
Bruk av lokale ressurser i samfunnsfagundervisninga
(Master thesis, 2022)Læreplanen i samfunnsfag tilrettelegger for at elevene skal lære om seg selv, nærmiljøet de tilhører, og nasjonale og globale problemstillinger. For å konkretisere dette kan samfunnsfaglærere ta i bruk lokalsamfunnet som ... -
Bruk av lokalhistorie og lokale ressurser i skolen
(Master thesis, 2020)Denne masteroppgaven setter søkelys på hvordan lærere bruker lokalhistorie og lokale ressurser i samfunnsfagundervisningen på ungdomsskolen. Oppgaven bygger på et empirisk materiale, samlet inn gjennom intervju av åtte ... -
Bruk av lokalmiljø i undervisning
(Bachelor thesis, 2022) -
Bruk av lydutjevningsanlegg i skolen
(Master thesis, 2013)Bakgrunn: De senere år har det blitt mer vanlig at elever med hørselsvansker får innvilget lydutjevningsanlegg som hjelpemiddel i undervisningssituasjonen. Dette er et hjelpemiddel som ikke bare elevene med hørselsvanske ... -
Bruk av magnetiske modeller i undervisning om kjemiske bindinger
(Master thesis, 2023)Formålet med denne studien har vært å teste ut en ny måte å undervise kjemiske bindinger på 10.trinn som innebærer bruk av magnetiske modeller, og å undersøke hvordan dette kan bidra til forståelse for temaet. Den overordnede ... -
BRUK AV MOBILTELEFON I SKOLEN.
(Bachelor thesis, 2019)I denne bacheloroppgaven har jeg sett på fordeler og ulemper mobilbruk kan bidra med for undervisningen ved en ungdomsskole. Dette har jeg gjort ved å både undersøke de positive sidene inkludering av mobil i undervisning ... -
Bruk av modeller i naturfag – naturfaglæreres bruk av modeller i arbeid med karbonkretsløpet
(Bachelor thesis, 2021)Modeller og modellbruk i naturfagundervisningen er og har vært en viktig del av naturfaget, noe som også gjenspeiles i det nye læreplanverket for Kunnskapsløftet, LK20. Et av kompetansemålene fremhever at elevene skal kunne ... -
Bruk av modeller som fremmer motivasjon i naturfagundervisning
(Bachelor thesis, 2021) -
Bruk av nervebyggesett i Biologi 1 - motivasjon og læring
(Master thesis, 2022)I denne masteroppgaven har jeg testet ut et nyutviklet nervebyggesett i biologi 1. Nervebyggesettet består av pluggbare elektroniske modeller av nerveceller. Denne studien tar for seg hvordan bruk av dette nervebyggesettet ... -
Bruk av nevronmodeller i undervisning om nervesystemet
(Bachelor thesis, 2022) -
Bruk av nonverbal kommunikasjon i pedagogisk- psykologisk tjeneste (PPT)
(Master thesis, 2022)Tema for denne studien er bruk av nonverbal kommunikasjon, og tar for seg hvordan PP-rådgivere i pedagogisk psykologisk tjenesten (PPT) tar i bruk denne type kommunikasjon i møte med barn med særskilte behov. Følgende ... -
Bruk av nærmiljøet i naturfagundervisning
(Master thesis, 2024)Denne studien har undersøkt hvilke ressurser grunnskolelærere på to ulike skoler benytter seg av nærmiljøet i naturfagundervisningen. Bakgrunnen for denne studien munner i både personlige interesser, men også i hvilken ... -
Bruk av pedagogisk app til formativ vurdering : en studie av GeoQuiz
(Master thesis, 2015)Digital technology and assessment for learning are two important subjects in educational research, and this study is a contribution to both fields. The study is about GeoQuiz, an application for mobile phones, which I have ... -
Bruk av pedagogisk app til formativ vurdering : en studie av GeoQuiz
(Master thesis, 2015)Digital technology and assessment for learning are two important subjects in educational research, and this study is a contribution to both fields. The study is about GeoQuiz, an application for mobile phones, which I have ...