• Bruk av autostereoskopisk 3D i videosamtaler 

      Grønningen, Sindre Ruud; Smeplass, Håkon (Master thesis, 2010)
      I oppgaven vurderes det om autostereoskopisk 3D er egnet å bruke i videosamtaler.Bruk av 3D-teknikker for å forbedre den opplevde kvaliteten av video er i dag mer aktuelt enn noen gang før, og 3D får stadig nye bruksområder. ...
    • Economics in the Small and Independent Game Industry 

      Bergquist, Martin Svedal (Master thesis, 2011)
      In order to look into the small and independent game industry this thesis presents an analysis of the business model of the game Minecraft using the ontology and framework defined in Osterwalders dissertation. The main ...
    • Pasientmelding som kommunikasjonsform mellom pasient og pleier: - Workshop som deltakende design 

      Selseth, Maja (Master thesis, 2012)
      Under arbeid med fordypningsprosjektet høsten 2011 ble det foreslått et design for en ny funksjonalitet for kommunikasjon mellom pasient og sykepleier (Selseth 2011). Motivasjon for ny funksjonalitet samt foreslått design ...
    • Sustainable Smart House Technology Business Models: An Assessment of Rebound Effects 

      Rød-Knudsen, Line (Master thesis, 2010)
      Smart House Technologies have in earlier research been put forward as an effective measure to reduce CO2-emissions. A rebound effect is defined as the change in energy demand caused by changes in consumer behavior. This ...