• Innovativ utdanning i matematikk 

      Rønning, Frode (Peer reviewed; Journal article, 2015)
      This paper describes a project at NTNU where the aim is to modernize education in the basic mathematics subjects in order to increase students’ learning outcomes. Based on surveys and interviews, the paper reports on ...
    • Kombinert summativ og formativ vurdering i matematikk 

      Rolstad, Knut Bjørkli; Arnesen, Ketil (Peer reviewed; Journal article, 2015)
      Artikkelen framlegger resultater fra et undervisningsopplegg i matematikk for 1. års ingeniørstudenter ved HiST høsten 2013, hvor korte, digitale flervalgstester inngikk som en del av den summative vurderingen i matematikkfaget. ...
    • Matematikk og programmering for teknologistudenter ved NTNU 

      Thaule, Marius (Peer reviewed; Journal article, 2015)
      Matematikk er et av de mest sentrale basalfagene i teknologiutdanningen ved NTNU. Alle teknologistudenter tar minst fire emner innen matematikk og statistikk gjennom sin studietid. Disse matematikkemnene er i stadig utvikling ...