• Boost.Unicode : a Unicode library for C++ 

      Wien, Erik; Gigstad, Lars Erik (Bachelor thesis, 2005)
      The project has resulted in a Unicode string library for C++ that abstracts away the complexity of working with Unicode text. The idea behind the project originated from the Boost community's developer mailings lists, and ...
    • CMTF3D : Complex 3D Model, Tiny File 

      Anundskaas, Lars Halvor; Austad, Thomas; Bakken, Jon Erik (Bachelor thesis, 2005)
      Prosjektet består av et software bibliotek for geneerering av komplekse 3D modeller, samt et verktøy for modellering av disse. Biblioteket er platform- og 3D API uavhenging, og leverer fra seg 3D modeller. Disse modellene ...
    • Dirus : Disasters 'R'Us, virtuelt spillbord for Sivilforsvaret 

      Aarsby, Haakon; Holen, Andreas; Juvstad, Per Kristian; Skogstad, Hans Olav (Bachelor thesis, 2004)
      Vi har laget et virtuelt ulykkesscenario for Sivilforsvaret. Sivilforsvaret bruker i dag fysiske modellbord for å trene opp beredskapspersonell, men håper på å gå over til å bruke virtuelle scenarier i denne opplæringen. ...
    • MySmartHome 

      Fonstad, Jakob; Sundhaugen, Kristian; Pukstad, Martin; Fenstad, Stian (Bachelor thesis, 2018)
      I verdenen vi lever i idag blir stadig vekk flere teknologier og problemområder digitalisert. Dette gjelder også i hjemmene våre. Fosen Utvikling ga oss derfor oppgaven om å utvikle en smarthjem løsning fra bunnen av. Ved ...
    • Project Flash 

      Goksøyr, Geir-Olav; Hammerstad, Ragnhild; Torp, Stian; Veflen, John (Bachelor thesis, 2001)
      Oppdragsgiveren for dette prosjektet var I|O Publishing Technology. De ga oss i oppgave å finne ut hvordan informasjon som ligger i en database kan vises og oppdateres i en dynamisk flashside. Hvis vi fikk tid skulle vi ...
    • SoftCross 

      Andenæs, Jørn Arild; Johnsen, Børge; Jørdre, Kristoffer (Bachelor thesis, 2001)
      Oppgaven har gått ut på å utvikle en prototype av et system som skal kunne brukes av flere små og mellomstore bedrifter samtidig. Hver bedrift skal kunne konfigurere systemet slik at de kan bruke det som sitt eget ...
    • The Grass is Always Greener: A Procedurally Generated Game 

      Bråten, Michael; Bjerknes, Martin (Bachelor thesis, 2018)
      An exploration game with a procedurally generated world, where the world gets more corrupt the further you move. The goal for the player is to make their way through the corruption and to the end of the world.
    • Viten i senter 

      Granberg, Steffen; Opphus, Steinar; Slettum, Ole André (Bachelor thesis, 2017)
      I en moderne verden er det viktig å være oppdatert på teknologi og mobilapplikasjoner er veldig populære. Vitensenteret kom til oss med et ønske om å utvikle mobilapplikasjoner som kunne gi brukeropplevelsen på Vitensenteret ...