• Bygdetorget: e-commerce 

      Pettersen, Fredrik With; Hanssen, John-Kenneth; Røraas, Terje (Bachelor thesis, 2006)
      Vi har utviklet en nettportal (torgplass) primært for landbruksprodukter. Applikasjonen er en markedsplass for leverandører av produkter(varer og tjenester) og kjøpere. Bygdetorget.no er en videreutvikling av open source ...
    • F@T - Fastpris @ Team G.E.D. 

      Andreassen, Kristian G.; Eng, Pål Erik; Hatlelid, Rune; Mellem, Erik (Bachelor thesis, 2002)
      Hovedprosjektet hadde til formål å analysere, systemere, designe, kode og teste et system som skal forenkle arbeidet med å fastsette korrekt pris på ulike bilservicer. Hensikten var å finne en fastpris på en gitt service, ...
    • Facebook: integrering av sosiale spill 

      Gundersen, Jan Fredrik; Johannessen, Sondre T. (Bachelor thesis, 2015)
      NORSK: NTSosial er en webapplikasjon utviklet som en prototype med mål om å knytte sammen Facebook med Norsk Tipping sitt spillelagskonsept. Applikasjonen gir brukere mulighet til å være medlem av spillelag, foreslå ...
    • GetAJob 

      Fossen, Bjørn; Meum, Thomas; Øvern, Jon Anders (Bachelor thesis, 2005)
      Prosjektgruppen har utarbeidet en online CV-generator. De som vil ha en CV registrerer seg på websiten og kan fylle ut sine CV-data. Deretter kan de se gjennom maler og kjøpe rettighet til en de liker. Denne malen blir ...
    • HEEE - Handler for Exceptionally Exceptional Exceptions 

      Solheim, Vegard; Trollebø, Olafur Johan Martinsson; Westby, Lars Walter; Steen, Aleksander (Bachelor thesis, 2016-08-23)
      All software has errors, which in many programming languages are expressed as exceptions. Innit AS is hosting software for its customers, and currently manually has to handle exception reports from its systems. They therefore ...
    • The Kingdoms of chaos 

      Belsaas, Jørgen; Elton, Anders; Elvesæter, Knut; Fladby, Øystein (Bachelor thesis, 2003)
      Ved hjelp av PHP har vi utviklet et massive online multiplayer spill med en MySQL database som grunnstein, tilrettelagt for at flere tusen spillere skal kunne spille det samtidig. I et multiplayer spill er kommunikasjon ...
    • Livesupport 1 

      Bjerke, Trond Viggo; Brattrud, Marianne; Repp, Synne Kvamme (Bachelor thesis, 2004)
      Oppgaven har gått ut på å utvikle et Livesupport-system for bedriften WebDeal. Et livesupport system er et system som tillater sanntids (live) kommunikasjon mellom kundebehandler og kunde. Dette systemet består, etter ...
    • NTWEAR15 

      Dølvik, Lars Bendik; Fjeld, John Christian G. (Bachelor thesis, 2015)
      Vi har laget en webapplikasjon for Norsk Tipping. Denne applikasjonen skal hjelpe Norsk Tipping i å aktivisere og sosialisere grasrotlagenes medlemmer. Ved å bruke vår applikasjon har man tjene opp grasrotcoins ved å være ...
    • Remote NDT - Secure Data 

      Klingenberg, Kristoffer; Myraunet, Rolf Arne (Bachelor thesis, 2017)
      Denne oppgaven omhandler utvikling av et system som muliggjør utførelse av fjernstyrt NDT. Dette innebærer å la en eller flere NDT-eksperter inspisere et prøveobjekt vha. ultralydteknologi uten å være fysisk tilstede. ...
    • WebCRF : medisinske forskningsjournaler på Internett 

      Opsahl, Nils Håkon; Roland, Espen; Skinnes, Bjørnar; Sætre, Øyvind (Bachelor thesis, 2001)
      Kontrollerte kliniske forsøk har hatt stor betydning for utviklingen i medisinen de siste tiår. Metoden går i korthet ut på at man lar forskjellige pasientgrupper få forskjellig behandling, slik at hverken lege eller pasient ...