Browsing Institutt for musikk by Author "Oversand, Kjell"
Now showing items 1-11 of 11
-
Bonds, Beats & Beliefs: Om beatproduksjon i hiphop
Reistadbakk, Egil (Master thesis, 2013)En etnografisk tilnærming til beatproduksjon de siste 10 år, med vekt på undergrunn/mainstream, autentisitet og bruk av internett. -
Country i Norge - musikk fra og på bygda? En studie i sjangre, resepsjon og gråsoner
Breistrand, Kim Olve (Master thesis, 2013) -
Fra bluegrass til newgrass: Konstruksjon av autentisitet og utvikling av nye sjangerdefinisjoner
Stebergløkken, Ken R. (Master thesis, 2011) -
Global musicking - Om innvandring og den farlige forskjelligheten
Hovde, Sunniva Skjøstad (Doktoravhandlinger ved NTNU, 1503-8181; 2013, Doctoral thesis, 2013)Ungdom i flerkulturelle miljøer har heterogen musikalsk bagasje. Dette prosjektet undersøker hvilke musikalske hierarkier de navigerer etter i en norsk kontekst, og hvordan de forhandler om tilhørighet gjennom musicking, ... -
Musikk i skyen - Virtuell prosess og samarbeid i Ohm Studio
Østrem, Mathias (Master thesis, 2016)Jeg startet dette prosjektet med utgangspunkt å skrive en oppgave som skulle dekke et emne og en praksis som til nå har fått liten oppmerksomhet i akademia. Denne oppgaven tar for seg et spesifikt miljø som primært eksisterer ... -
Musikkproduksjon på ISAK.: En studie av ungdoms musikalske praksis ved det kommunale kultursenteret ISAK.
Naustdal, Vegard (Master thesis, 2011) -
Om Populærmusikkpraksis og Kjønnsroller
Nyhaug, Anne-Grethe (Master thesis, 2012) -
Studioproduksjon og livefremførelse: Fremføringspraksis i lys av Michael Jacksons «Billie Jean»
Skrede, Geir Marius Nes (Master thesis, 2011) -
Tradisjon og Transe: I lys av folkemusikeren Hallvard Torleivsson Bjørgums filosofi og praksis
Øksnes, Ingun Sørli (Master thesis, 2011) -
Utøver og vitenskap.: Vitenskapelig refleksjon over egen praksis.
Schrøder, Morten (Master thesis, 2011) -
Virtuell Polyfoni - Fenomenet livelooping og Jarle Bernhofts fremføringspraksis
Andersen, Thomas (Master thesis, 2016)I samspillet mellom utøver og loopmaskin oppstår en virtuell flerstemmighet; en virtuell polyfoni. Denne masteroppgaven tar for seg begrepet og fenomenet livelooping, både i et historisk lys og i form av drøftinger og ...