Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorEggen, Ida
dc.contributor.authorLysberg, Karen
dc.date.accessioned2014-08-22T09:29:35Z
dc.date.accessioned2014-09-05T10:56:49Z
dc.date.available2014-08-22T09:29:35Z
dc.date.available2014-09-05T10:56:49Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/218833
dc.description.abstractRapporten tar for seg evaluering av iverksatt pedagogisk modell for nett- og samlingsbasert sykepleierutdanning, deltid. Intervensjonen er de pedagogiske metoder som særmerker undervisningen i studiet som læringsplattformen Fronter, nettforelesninger, obligatoriske arbeidskrav, samarbeid med medstudenter, lærere og samlinger. Mål for prosjektet karakteriseres i fire områder, studenttilfredshet, studentgjennomstrømning, karakterer og søkertall. Evalueringsarbeidet skal gi resultater for fleksible studier i Høgskolen i Hedmark. Studentene er i all hovedsak tilfreds med bruk av Fronter, nettforelesninger, obligatoriske arbeidskrav, samarbeidslæring og samlinger. Deltidsstudentene var mer fornøyd med Fronter enn studenter i ordinært studieløp. Vi trenger å utvikle gode studentoppgaver som bidrar til læring og aktivitet i studentrollen samt modeller som styrker positive sider ved samarbeidslæring. En utfordring framover er å bruke Fronter som styrker studentenes motivasjon og fremmer fellesskap og samarbeidslæring. Vi trenger mer kunnskap om samlingenes innhold og metoder for å styrke positive sider ved samarbeidslæring. Studentgjennomstrømmingen var lik på deltidsstudiet som heltidsstudiet og søkertallet til studiet har økt med 40 % på tre år. Mål om karakternivå over heltidsstudenten er delvis innfridd. Skolen bør arbeide målrettet for å tilby flere nettforelesninger med mulighet til å stille spørsmål. Pedagogiske metoder som bygger opp om nettforelesninger bør utvikles og forbedres. Antall søkere per studieplass er høyere til deltidsstudiet i sykepleie enn til heltidsstudiet. Over halvparten av studentene på deltidsstudiet i sykepleie hadde ikke gjennomført ordinær sykepleierutdanning ved et Campus. Studentene er i stor grad tilfreds med metodene som særpreger vårt nett- og samlingsbaserte studium. Det betyr at bruk av Fronter, samarbeid med medstudenter og lærere, obligatoriske arbeidskrav, nettforelesninger og samlinger på campus er med på å gi mer kunnskap til flere.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.titleMer kunnskap til flere. Evaluering av nett- og samlingsbasert sykepleierutdanning, deltid.nb_NO
dc.typeResearch reportnb_NO
dc.date.updated2014-08-22T09:29:35Z
dc.source.pagenumber70 s.nb_NO
dc.identifier.cristin1148728


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel