• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Fakultet for medisin og helsevitenskap (MH)
  • Institutt for samfunnsmedisin og sykepleie
  • View Item
  •   Home
  • Fakultet for medisin og helsevitenskap (MH)
  • Institutt for samfunnsmedisin og sykepleie
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mer kunnskap til flere. Evaluering av nett- og samlingsbasert sykepleierutdanning, deltid.

Eggen, Ida; Lysberg, Karen
Research report
Thumbnail
View/Open
Versjon 6 juli 2014.pdf (1.131Mb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/218833
Date
2014
Metadata
Show full item record
Collections
  • Institutt for samfunnsmedisin og sykepleie [4236]
Abstract
Rapporten tar for seg evaluering av iverksatt pedagogisk modell for nett- og samlingsbasert sykepleierutdanning, deltid. Intervensjonen er de pedagogiske metoder som særmerker undervisningen i studiet som læringsplattformen Fronter, nettforelesninger, obligatoriske arbeidskrav, samarbeid med medstudenter, lærere og samlinger. Mål for prosjektet karakteriseres i fire områder, studenttilfredshet, studentgjennomstrømning, karakterer og søkertall. Evalueringsarbeidet skal gi resultater for fleksible studier i Høgskolen i Hedmark.

Studentene er i all hovedsak tilfreds med bruk av Fronter, nettforelesninger, obligatoriske

arbeidskrav, samarbeidslæring og samlinger. Deltidsstudentene var mer fornøyd med Fronter enn studenter i ordinært studieløp. Vi trenger å utvikle gode studentoppgaver som bidrar til læring og aktivitet i studentrollen samt modeller som styrker positive sider ved

samarbeidslæring. En utfordring framover er å bruke Fronter som styrker studentenes

motivasjon og fremmer fellesskap og samarbeidslæring. Vi trenger mer kunnskap om

samlingenes innhold og metoder for å styrke positive sider ved samarbeidslæring.

Studentgjennomstrømmingen var lik på deltidsstudiet som heltidsstudiet og søkertallet til

studiet har økt med 40 % på tre år. Mål om karakternivå over heltidsstudenten er delvis

innfridd. Skolen bør arbeide målrettet for å tilby flere nettforelesninger med mulighet til å

stille spørsmål. Pedagogiske metoder som bygger opp om nettforelesninger bør utvikles og forbedres.

Antall søkere per studieplass er høyere til deltidsstudiet i sykepleie enn til heltidsstudiet. Over halvparten av studentene på deltidsstudiet i sykepleie hadde ikke gjennomført ordinær sykepleierutdanning ved et Campus.

Studentene er i stor grad tilfreds med metodene som særpreger vårt nett- og samlingsbaserte studium. Det betyr at bruk av Fronter, samarbeid med medstudenter og lærere, obligatoriske arbeidskrav, nettforelesninger og samlinger på campus er med på å gi mer kunnskap til flere.

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit