Rekruttering i mediebransjen: hvordan kan Amedia Utvikling forbedre sin rekrutteringsprosess, for å kunne skaffe seg de skarpeste IT-utdannede innen front-end og back-end utvikling?
Bachelor thesis

View/ Open
Date
2014Metadata
Show full item recordCollections
- Institutt for design [1219]
Abstract
NORSK: Amedia Utvikling ligger under mediekonsernet Amedia, og
arbeider i dag mye innen utvikling. Denne rapporten bygges opp på bakgrunn av forespørsel fra oppdragsgiver, som i dag sliter med å rekruttere nyutdannede innen front-end og back-end utvikling. Ved å benytte intervjuer med mediebedrifter og rekrutteringsbyråer, samt spørreundersøkelse og fokusgruppe rettet mot IT-studenter, skal denne rapporten hjelpe Amedia Utvikling å finne de rette «IT-hodene». Rapporten ender i to tiltak som ved hjelp av teori og metode skal hjelpe Amedia Utvikling med synlighet, samt å treffe riktig målgruppe. ENGLISH: Amedia Utvikling is part of the media group Amedia, and currently focuses much of their work on development. This report is created on a request from an employer, which is struggling to recruit graduates within front-end and back-end development. By interviewing media companies and recruitment agencies, as well as using surveys and a focus group concerning IT-students, this report is supposed to help Amedia Utvikling recruit the right people within IT. To do so, this report ends in two measures using both theory and methods. The two measures are visibility, and reaching the right segment.