Med blanke ark og lydopptak - elevens egen stemme om komponering i skolens musikkopplæring
dc.contributor.author | Bøe, Odd Magne | |
dc.date.accessioned | 2011-03-28T09:04:30Z | |
dc.date.available | 2011-03-28T09:04:30Z | |
dc.date.issued | 2011-03-28T09:04:30Z | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/148743 | |
dc.description.abstract | Artikkelen fokuserer på elevenes egne opplevelser omkring komposisjon i skolens musikkopplæring. Komposisjon i skolen drøftes i lys av de rammene vi finner i ”Læreplanverket for Kunnskapsløftet” (LK06). Et sentralt spørsmål vil være om elever i ulike aldre forteller om endring av musikkaktiviteter i takt med et utvidet aktivitetsregister i faget. Jeg vil i tillegg diskutere i hvilken grad elevens stemme vil kunne bringe fram ny viten om dette hovedområdet. Artikkelen er tredelt. Først beskrives målet med studien og begrunnelser for valg av metode. Deretter presenteres resultater fra empirien, basert på kvalitative data fra elevintervjuer. I den tredje delen tar drøftingen utgangspunkt i funn jeg gjorde i min studie. | en_US |
dc.language.iso | no | en_US |
dc.publisher | NTNU | |
dc.title | Med blanke ark og lydopptak - elevens egen stemme om komponering i skolens musikkopplæring | en_US |
dc.type | Journal article | en_US |
dc.type | Peer reviewed | |
dc.description.version | publishedVersion |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
-
Institutt for lærerutdanning [3400]