Show simple item record

dc.contributor.authorBøe, Odd Magne
dc.date.accessioned2011-03-28T09:04:30Z
dc.date.available2011-03-28T09:04:30Z
dc.date.issued2011-03-28T09:04:30Z
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/148743
dc.description.abstractArtikkelen fokuserer på elevenes egne opplevelser omkring komposisjon i skolens musikkopplæring. Komposisjon i skolen drøftes i lys av de rammene vi finner i ”Læreplanverket for Kunnskapsløftet” (LK06). Et sentralt spørsmål vil være om elever i ulike aldre forteller om endring av musikkaktiviteter i takt med et utvidet aktivitetsregister i faget. Jeg vil i tillegg diskutere i hvilken grad elevens stemme vil kunne bringe fram ny viten om dette hovedområdet. Artikkelen er tredelt. Først beskrives målet med studien og begrunnelser for valg av metode. Deretter presenteres resultater fra empirien, basert på kvalitative data fra elevintervjuer. I den tredje delen tar drøftingen utgangspunkt i funn jeg gjorde i min studie.en_US
dc.language.isonoen_US
dc.publisherNTNU
dc.titleMed blanke ark og lydopptak - elevens egen stemme om komponering i skolens musikkopplæringen_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.typePeer reviewed
dc.description.versionpublishedVersion


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record