Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorØktner, Jim Christer Strande
dc.contributor.authorLinstad, Trond
dc.contributor.authorLien, Sven Are
dc.date.accessioned2010-07-29T09:46:11Z
dc.date.available2010-07-29T09:46:11Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/143536
dc.description.abstractMålet med denne studien var å kartlegge og analysere hvilke markedsføringsmuligheter CC Gjøvik har i forhold til segmentering og kundetilknytning. Dette delte oppgaven vår i to tydelige deler, som også reflekteres i vår problemstilling. Når vi svarer på den første delen av problemstillingen skal vi med andre ord å se på CC Gjøviks muligheter for å segmentere sitt marked på grunnlag av hvilket behov kunden ønsker å tilfredsstille med handleturen. Del to av problemstillingen setter lys på CC Gjøviks muligheter til å henvende seg til markedet ved å appellere til deres tilknytning for å øke besøkshyppigheten. Etter en teoretisk gjengivelse av vår arena, kjøpesentre, beskriver vi oppgaven og dens begrensninger. En påfølgende gjennomgang av sentrale teorier innen temaene segmentering, motiv for handel og kundetilknytning er lagt til grunn for å gjøre rede for vår tolkning av teorien og for å skape en teoretisk bakgrunnsforståelse. Denne teoridelen og den påfølgende metodedelen er utgangspunktet for våre analyser. I metodedelen gjengir vi vårt overordnede fokus på oppgaven og vår begrunnelse av hvordan vi har valgt å samle inn vår primærdata gjennom en spørreskjemaundersøkelse. I oppgavens nest siste kapitel benytter vi t-tester og regresjonsanalyser for å danne grunnlaget for vår drøftnings- og konklusjonsdel i kapittel 6, som også forklarer våre valgte hypoteser og hvordan disse funnene kan anvendes av CC Gjøvik. Det forklares også om våre hypoteser støttes eller ikke.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.subjectmarkedsføringen_US
dc.subjectkjøpesenteren_US
dc.subjectkundetilknytningen_US
dc.titleMarkedsføring av kjøpesenteret – muligheter innen segmentering og kundetilknytningen_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Economics: 210::Business: 213en_US
dc.source.pagenumber57 (med vedlegg)en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel