dc.contributor.author | Ballovara, Daniel | |
dc.contributor.author | Dahl, Anders | |
dc.contributor.author | Stadheim, Gard | |
dc.date.accessioned | 2013-07-25T08:58:25Z | |
dc.date.available | 2013-07-25T08:58:25Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/143447 | |
dc.description.abstract | NORSK: Gjennom Gudbrandsdalen planlegges det, og bygges ny E6 som vil føre til bedre forhold for
trafikanter og lokalbefolkning. Vegen legges utenfor tettbebygd området, med høy ensartet
standard og jevnere fartsgrense. Ved bygging av et slikt gigantprosjekt medfører det mange nye
konstruksjoner både i veglinja, og på tvers av vegen, for å ivareta standard, sikkerhet og annen
infrastruktur. På flere steder vil den nye vegen krysse hovedjernbanen mellom Oslo og
Trondheim, Dovrebanen, og det er krav på hvor mye anlegningen av ny E6 får lov til å forstyrre
togtrafikken. Det er her vi kommer inn med vår oppgave.
Vår oppgave er et dokument for en grunnleggende vurdering av hvordan man kan gjennomføre
krysningen mellom ny E6 og Dovrebanen i Ringebu mest mulig smidig, ved vurdering av flere
alternativer, med sine fordeler og ulemper knyttet opp mot flere vurderingskriterier og temaer. | no_NO |
dc.description.abstract | ENGLISH: The Norwegian Public Roads Administrationis planning to build a new highway E6 through
Gudbrandsdalen that will lead to better conditions for road users and local residents. The road
will be rerouted outside urban areas, it will have a high uniform standard and a steadier speed
limit. Building such a giant project involves many new structures, both along the new road and
across it. The motivation is to ensure standards, security and other infrastructure. The new road
is crossing the Dovre line, the main railway line between Oslo and Trondheim Requirements on
the amount of time the construction of the new E6 is allowed to disrupt rail traffic is set by the
Norwegian Public Rail Administration.
This is where our mission lies. Our task is to write a document including a fundamental review
of how to implement the crossings of the new E6 and the Dovre line in Ringebu as flexible as
possible while evaluating several options with their advantages and disadvantages related to
several evaluation criteria and themes. | no_NO |
dc.language.iso | nob | no_NO |
dc.subject | veiutbygging | no_NO |
dc.subject | jernbaneomlegging | no_NO |
dc.subject | transportplanlegging | no_NO |
dc.title | Midlertidig jernbaneomlegging i samband med veiutbygging | no_NO |
dc.title.alternative | Temporary rerouting of railway during roadconstruction | no_NO |
dc.type | Bachelor thesis | no_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Technology: 500::Building technology: 530::Building, construction and transport technology: 532 | no_NO |
dc.source.pagenumber | 114 | no_NO |