dc.contributor.author | Edvardsen, Anders | |
dc.contributor.author | Kristiansen, Roy Martin | |
dc.date.accessioned | 2012-07-02T12:29:22Z | |
dc.date.available | 2012-07-02T12:29:22Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/143212 | |
dc.description.abstract | NORSK: Oppdragsgiver for denne bacheloroppgaven er stiftelsen FIRST Scandinavia
som har et formål om å oppmuntre barn og unge til å utvikle teknisk
og naturvitenskapelig kompetanse. Som en forlengelse av dette arrangerer
stiftelsen årlig teknologi- og forskningskonkurransen FIRST LEGO
League Scandinavia – som kan følges hjemmefra, direkte over internett.
FIRST Scandinavia ønsker ideer og løsningsforslag for hvordan de kan
styrke mediedekningen av konkurransen, og som effekt bli bedre på medieproduksjoner
av fremtidige skandinaviske finaler.
Gruppen har avdekket hvilke motivasjonsfaktorer som får brukere til
å konsumere medieinnhold. Det ble utarbeidet et løsningsforslag for
hvordan en applikasjon for smarttelefon kan styrke brukeres opplevelsen
av skandinaviske finaler, og hvordan medieproduksjoner må utformes for
å muliggjøre applikasjonens funksjonalitet.
I denne rapporten presenteres det et løsningsforslag som gruppen
mener vil bevise at eksisterende utfordringer kan løses, og inspirere
FIRST Scandinavia til å ta jobben med å forbedre fremtidige medieproduksjoner
av FIRST LEGO League Scandinavia. | no_NO |
dc.description.abstract | ENGELSK: The employer of this bachelor project is FIRST Scandinavia, an ideal
foundation whose purpose is to encourage children to develop technical
and scientific expertise. As an extension of this, the foundation annually
organizes the technology and research competition FIRST LEGO League
Scandinavia - which can be viewed at home, live over the internet. FIRST
Scandinavia wants ideas and solutions for how they can strengthen the
media coverage of the competition, and effectively improve media productions
of future Scandinavian finals.
The group identified a set of motivators that get users to consume media
content. A solution was proposed for how an application for smart
phones can enhance the users experience of Scandinavian finals, and
how the media production must be designed to enable the functionality
of the application.
This report proposes a solution that the group believes will prove that
the existing challenges can be solved, and inspire FIRST Scandinavia to
improve future media productions of FIRST LEGO League Scandinavia. | no_NO |
dc.language.iso | nob | no_NO |
dc.subject | mediedekning | no_NO |
dc.subject | applikasjon | no_NO |
dc.subject | smarttelefon | no_NO |
dc.title | Fremtidens medieproduksjon av FIRST LEGO League | no_NO |
dc.title.alternative | The future media production of FIRST LEGO League | no_NO |
dc.type | Bachelor thesis | no_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Mathematics and natural science: 400::Information and communication science: 420::Databases and multimedia systems: 428 | no_NO |
dc.source.pagenumber | 188 | no_NO |