Informasjonsfilm om utveksling
Bachelor thesis

View/ Open
Date
2012Metadata
Show full item recordCollections
- Institutt for design [1018]
Abstract
Dette prosjektet har blitt utviklet i samarbeid med internasjonalt kontor ved Høgskolen i
Gjøvik. Antallet studenter som velger å reise på utveksling fra høgskolen er få og
Internasjonalt kontor mangler ressurser og har liten tid til overs for å markedsføre
tilbudet sitt. Gruppen skulle derfor lage en informasjonsfilm om utveksling som skal
ligge på nettsidene til internasjonalt kontor i årene fremover.
Gruppen skulle lage en vellaget og virkningsfull film uten kostnader, og måtte derfor
finne ut av hvilke ressurser de hadde tilgjengelige og hvilke elementer de skulle ha
med i filmen for å få til dette. De ville videre finne ut av hva filmen ville ha kostet for
oppdragsgiveren dersom den skulle vært produsert av et profesjonelt
produksjonsselskap.
Gruppen har produsert en informasjonsfilm på 03.46 minutter som viser noen av
mulighetene studentene har ved å reise på utveksling fra Høgskolen i Gjøvik. Ved
hjelp av uttalelser fra studenter, musikk og varierende innhold underveis presenterer
de informasjonen på en engasjerende og underholdende måte. Gruppen har videre
funnet ut at internasjonalt kontor ikke hadde hatt midler til å kjøpe en slik film fra et
profesjonelt produksjonsselskap, men at det samtidig ikke trengs høye kostnader for å
produsere en virkningsfull og vellaget film.