dc.contributor.author | Christiansen, Jenny | |
dc.contributor.author | Pedersen, Siri | |
dc.date.accessioned | 2007-06-13T08:09:25Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/143111 | |
dc.description | Sammendrag på engelsk | en |
dc.description.abstract | NORSK:
Vår oppdragsgiver, Animidas, holder
til på Odderøya i Kristiansand og er et ansvarlig selskap med delt
eierskap mellom to brødre; Lyder og Åsmund Janøy. Animidas arbeider
i dag med både trykksaker til det lokale reklamemarkedet og med
animerte produksjoner til TV‐markedet. Prosjektet er gjennomført etter
et ønske fra oppdragsgiver om å etablere seg som en foretrukket
leverandør av animasjon til TV‐markedet. Animidas hadde ingen
strategi for hvordan de skulle gjøre dette og ville gjerne at vi skulle ta
del i denne prosessen. Prosjektgruppen ønsket derfor å kartlegge
innkjøpsprosessene til TV‐kanalene og hvilke forhold som avgjør
innsalget av en produksjon. Ved å intervjue produksjonsselskapene
ønsket vi å kartlegge hvilke behov det er for animasjon, og hvilke krav
de stiller til leverandører. Ved å knytte teori opp mot de empiriske funn
fra disse undersøkelsene, ønsket vi å bidra til at oppdragsgiver skulle få
en plattform for videre vekst og utvikling i dette markedet. Animidas
må lede bedriftens nøkkelprosesser, som utviklingen av nye
produksjoner til ulike segmenter, og levere til riktig tid med riktig
kvalitet, på en måte som overgår kundens forventning. Ved å ha en
gjennomtenkt strategi og visjon for fremtiden skal Animidas ta det
første steget på vei til å bli en foretrukket leverandør av animasjon til
TV‐markedet. | no |
dc.description.abstract | ENGELSK:
Our employer, Animidas, is located on
Odderøya in Kristiandsand, and the ownership is divided between to
brothers; Lyder and Åsmund Janøy. The main tasks for Animidas is
both printed matter to the local commercial market and animated
production to the TV-market. Lack of strategy how to accomplish
their goal; Animidas wanted some help in this process. It was
therefore necessary for the project group to map the TV-channel’s
purchase process and which relations that determines the sale of a
production. By interviewing the production companies, our wish was
to map the needs for animation and the demands they give to their
suppliers. By bundling up theory and the empirical results from these
surveys, we hoped to give Animidas a platform for further growth an
development in the market. Animidas have to lead key processes;
such as the developments of new productions to different segments,
and deliver with quality within time which should surpass the client’s
expectations. A clear and thoroughly thought strategy and vision for
the future, Animidas shall take the first step on their way to become a
preferred supplier of animation to the TV-market | en |
dc.format.extent | 794590 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.subject | mediemanagement | en |
dc.subject | markedsføring | en |
dc.subject | kvalitativ undersøkelse | en |
dc.subject | strategi | en |
dc.subject | handlingsplan | en |
dc.title | Nye markeder: strategiske valg | en |
dc.type | Bachelor thesis | en |
dc.subject.nsi | VDP::Mathematics and natural science: 400::Information and communication science: 420::Communication and distributed systems: 423 | en |