• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Blar i på forfatter 
  •   Hjem
  • Blar i på forfatter
  •   Hjem
  • Blar i på forfatter
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Blar i NTNU Open på forfatter "Solstad, Trygve"

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
  • Æ
  • Ø
  • Å

Sorter på:

Rekkefølge:

Resultater:

Viser treff 1-10 av 10

  • Tittel
  • Utgivelsesdato
  • Registreringsdato
  • Forfatter
  • stigende
  • synkende
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Breaking the reading code: Letter knowledge when children break the reading code the first year in school 

      Sigmundsson, Hermundur; Haga, Monika; Ofteland, Greta Storm; Solstad, Trygve (Peer reviewed; Journal article, 2019)
      The aim of this study was to examine when children learn to read and how learning to read depends on a foundation of alphabetic knowledge. 356 children aged 5–6 years completed assessments of letter-sound knowledge, i.e. ...
    • Dynamics of randomly connected neural networks and inference in the presence of hidden nodes 

      Battistin, Claudia (Doctoral theses at NTNU;2018:380, Doctoral thesis, 2018)
      Dynamikken til randomiserte nevrale nettverk og inferens med tilstedeværelse av skjulte noder Hjernen koder informasjon i populasjoner av nevroner, i motsetning til i enkeltceller. Modeller av nevrale nettverk kan hjelpe ...
    • En vurdering av vurdering - Emneprøver som måleinstrument for matematisk kompetanse 

      Klegseth, Morten Riise (Master thesis, 2018)
    • Functional reconstruction of a grid cell network 

      Dunn, Benjamin (Doctoral thesis at NTNU;2016:2016:193, Doctoral thesis, 2016)
      Norwegian summary: Gitterceller er sannsynligvis én av de enkleste representasjoner av verden i et pattedyrs hjerne i det hver eneste celle viser økt aktivitet ved knutepunkter i dyrets lokale miliø og så gir en ...
    • Lærerstudenters oppfatning av matematikk 

      Utvær, Thomas (Master thesis, 2019)
      Den instrumentelle tilnærmingen til matematikkundervisning henger igjen i flere norske klasserom (Klette et al., 2007). Som et tiltak for å heve kompetansen i grunnskolen og grunnskolelærerutdanningen har strategier som ...
    • Misoppfatninger tilknyttet brøk på mellomtrinnet 

      Vinje, Bård (Master thesis, 2019)
      Studien fokuserer på misoppfatninger tilknyttet brøk hos elever på mellomtrinnet. Hensikten med studien har vært å undersøke hvor utbredt noen vanlige misoppfatninger tilknyttet brøk er på mellomtrinnet, og hvordan utbredelsen ...
    • Navigating by decoding grid cells: Investigating the role of entorhinal grid cells through computational modeling at the intersection of neuroscience and artificial intelligence 

      Edvardsen, Vegard (Doctoral theses at NTNU;2019:338, Doctoral thesis, 2019)
      Ever since grid cells were discovered in the mammalian entorhinal cortex over a decade ago, the striking representation of space generated by these neurons has offered a peek at the inner workings of navigational processes ...
    • Neural representations of Euclidean space 

      Solstad, Trygve (Doktoravhandlinger ved NTNU, 1503-8181; 2009:167, Doctoral thesis, 2009)
      Moderne nevrovitenskap bygger på antagelsen om at kognitive fenomener som bevissthet, hukommelse, og stedsans oppstår fra den samlede aktiviteten av individuelle nerveceller. Hjerneområdene hippocampus og entorhinal cortex ...
    • Place Cell Rate Remapping by CA3 Recurrent Collaterals 

      Solstad, Trygve; Yousif, HN; Sejnowski, TJ (Journal article; Peer reviewed, 2014)
      Episodic-like memory is thought to be supported by attractor dynamics in the hippocampus. A possible neural substrate for this memory mechanism is rate remapping, in which the spatial map of place cells encodes contextual ...
    • Samsvar mellom skriftlig matematikkeksamen og læreplan i faget, med vekt på matematisk kompetansemodell og funksjonskompetanse 

      Seland, Nora Elisabeth (Bachelor thesis, 2019)
      Bacheloroppgaven ser nærmere på matematikkeksamen på 10. trinn våren 2017. Problemstillingen er: På hvilken måte samsvarer skriftlig matematikkeksamen og læreplan i faget, med vekt på matematisk kompetansemodell og ...

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit
       

       

      Bla i

      Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

      Min side

      Logg inn

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit