• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
Browsing by Author 
  •   Home
  • Browsing by Author
  •   Home
  • Browsing by Author
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browsing NTNU Open by Author "Nilsen, Bjørn"

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
  • Æ
  • Ø
  • Å

Sort by:

Order:

Results:

Now showing items 1-20 of 67

  • title
  • issue date
  • submit date
  • author
  • ascending
  • descending
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Analyse av faren for fjellskred/steinsprang langs Fv 715 Trolla-Flakk (Bynesveien) 

      Alvestad, Erlend (Master thesis, 2016)
      Bynesveien, Fylkesvei 715 mellom Trolla og Flakk, ble utvidet i 1978. Det har i tiden etter vært hyppige skredhendelser langs veien som har vært et faremoment for veitrafikken. I snitt er det registrert 0.8 skredhendelser ...
    • Analyse av forventede forhold og mulige vannsikringsløsninger for planlagte undersjøiske tunneler langs Nordøyvegen 

      Kvarstein, Ingvild Hide (Master thesis, 2017)
      I forbindelse med utbyggingen av fylkesveg 659 Nordøyvegen skal det bygges tre undersjøiske tunneler. I denne masteroppgaven har det overhengende målet vært å utarbeide en innlekkasjeprognose for de tre tunnelene, samt å ...
    • Analyse av ingeniørgeologiske forhold for sjakter i forbindelse med kraftutbyggingen i Tosbotn 

      Fagerheim, Rune (Master thesis, 2016)
      Denne oppgaven er basert på feltarbeid ved Bjørnstokk kraftverk, med laboratorieundersøkelser og numeriske modelleringer. Undersøkelsene er gjort for å få oversikt over de ingeniørgeologiske forhold som preger området. ...
    • Analyse av ingeniørgeologiske problemstillinger for Vågsbygdporten 

      Fjæran, Jørgen (Master thesis, 2012)
      SammendragVågsbygdporten er en 1,3 km lang vegtunnel bestående av to hovedløp og tre ramper som tilsammen utgjør 3,3 km. Tunnelen bygges som del av prosjektet Fylkesveg 456 ny Vågsbygdvei iKristiansand kommune. Byggingen ...
    • Analyse av problemstillinger knyttet til realistisk kvantifisering av svelletrykk på sikringskonstruksjoner i tunneler 

      Holter, Martin (Master thesis, 2016)
      Dimensjonering av sikring i tunneler med svellende sleppematerialer kan skape problemer da det er vanskelig å vite hvor stort svelletrykk som oppstår på sikringskonstruksjonen. Dette kommer av at det ved laboratorietesting ...
    • Analyse av sammenhenger mellom MWD-data og bergmekaniske parametre 

      Rødseth, Marianne K (Master thesis, 2013)
      Measurement While Drilling (MWD) benyttes i dag i de fleste tunnelprosjektene som er under driving i Norge. Det er et system som benytter responsen fra boreprosessen for å tolke hardhet, oppsprekking og vann i bergmassen ...
    • Analyse av stabilitet og bergspenningsforhold for Kvitsøykrysset, E39 Rogfast 

      Mathiassen, Stian Femanger (Master thesis, 2019)
      Det er utført utvalgte analyser av stabilitet og bergspenningsforhold for et planlagt undersjøisk tunnelkryss under Kvitsøy i Boknafjorden, Rogaland fylke. Kvitsøykrysset er en del av prosjektet «E39 Rogfast», det første ...
    • Analyse av stabilitet og utløpslengde for moglege steinskred frå fjellside ved Sjøåsberget 

      Nordang, Synnøve Flugekvam (Master thesis, 2017)
      Ved Sjøåsberget i Namdalseid kommune er det ei fjellside med usikker stabilitet som representerer ein potensiell fare for busetnad nedanfor. Spesielt stabiliteten til ei stor, sprekkeavløyst blokk i dette fjellpartiet har ...
    • Analyse av ustabil vegskjering ved Svølgja, Fv 30 

      Hole, Lars Jørgen (Master thesis, 2015)
      Fylkesveg 30 mellom Støren og Røros i Gauldalen er ei strekning der det dei siste åra har gått fleire større skred (Håland, 2015). I forbindelse med dette har Statens Vegevesen Region midt, fått i oppdrag frå Sør-Trøndelag ...
    • Analysis of Potential Problems Related to Water Inflow for TBM tunneling at Røssåga Hydropower Project 

      Finnøy, Agnethe Hoff (Master thesis, 2014)
      The new headrace tunnel at the water power station at Røssåga will be constructed with TBM and the project will thereby have Norway´s first TBM-tunnel since 1993. The tunnel is located in Nordland with a lot of calcareous ...
    • Analysis of the stabilising effect of ribs of reinforced sprayed concrete(RRS) in the Løren road tunnel 

      Høien, Are Håvard; Nilsen, Bjørn (Journal article; Peer reviewed, 2018)
      The Løren tunnel is a road tunnel at Ring road 3 in Oslo, Norway. The tunnel has a length of 915 m in rock, has two tubes with three lanes and breakdown fields, and was first opened in 2013. For rock support in the case ...
    • Applicability of Reinforced Ribs om Sprayed Concrete in Sections of Poor Quality and Swelling Rock Mass 

      Høien, Are Håvard (Doctoral theses at NTNU;2018:314, Doctoral thesis, 2018)
      When excavating tunnels, reinforcement and support is required depending on the quality of the rock mass. In good quality rock mass, simple reinforcement such as sprayed concrete and rock bolts is usually adequate as ...
    • Assessment of High Pressure Pre-Excavation Rock Mass Grouting in Norwegian Tunneling 

      Strømsvik, Helene (Doctoral theses at NTNU;2019:262, Doctoral thesis, 2019)
      Due to growth of the population in cities and limited space there is an increasing trend to move transportation systems, such as roads and railroads underground. Furthermore, Norway is a rugged country with deep fjords, ...
    • Back-analysis of the 1756 Tjellefonna rockslide, Langfjorden 

      Sandøy, Gro (Master thesis, 2012)
      The 22nd of February 1756 the largest historically recorded rockslide in Norway took place at Tjelle in Langfjorden, Møre & Romsdal County. Three displacement waves of up to 50 meters were created in Langfjorden by the ...
    • Challenges of Tunnelling in the Capital Area of Iceland - Engineering Geological Evaluation of a Tunnel for a Proposed Fast Train Between Reykjavík and Keflavík 

      Bjarnadottir, Vigdis (Master thesis, 2018)
      As part of a possible railway connection from Reykjavík to the airport in Keflavík, an approximately 15 km long, single track tunnel, between Vatnsmýri and Straumsvík has been proposed. If built, this will be the first ...
    • Detaljprosjektering av planlagt svømmehall i berg i Sisimiut, Grønland 

      Falch, Edvard (Master thesis, 2013)
      Det har i en periode vært planlagt å anlegge en svømmehall i berg i byen Sisimiut på vestkysten av Grønland. Det er foreslått en hovedhall med ca. 20 m spenn og en høyde 10 m. Denne oppgaven ser på hva som kreves for at ...
    • Engineering geological challenges related to shaft excavation - A case study of Nye Verma hydropower project 

      Thapa, Bikash (Master thesis, 2017)
      In hard rock provinces like Norway, unlined pressure shafts and tunnels have proved to be the most economical option. However, selecting the right type of underground pressure conduit system and excavation method is still ...
    • Engineering Geological Considerations for the Planning of TBM Tunnels in Norway 

      Dammyr, Øyvind Braamann (Doctoral theses at NTNU;2017:169, Doctoral thesis, 2017)
      The use of tunnel boring machines (TBMs) was extensive in Norway during the larger scale hydropower development between the 1970s and the 1990s, and clients, contractors and research institutions contributed to the ...
    • Engineering geological evaluation of the applicability of Drill & Split in tunnels at the Follo line project 

      Volden, Jens Anders Brenne (Master thesis, 2015)
      As a part of major upgrading of regional railway lines around Oslo, The Follo line project comprises the construction of new twin-tube tunnels connecting Oslo central city to the new Ski mass transit station. Due to the ...
    • Engineering Geological Investigation and Design of Transition Zones in Unlined Pressure Tunnels 

      Ødegaard, Henki; Nilsen, Bjørn (Chapter, 2019)
      The transition zone, i.e. where the pressurized water enters the steel lined section of the waterway, is a key component of the entire tunnel system in any underground hydropower project utilizing unlined pressure tunnels. ...

      Contact Us | Send Feedback

      Privacy policy
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Service from  Unit
       

       

      Browse

      ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

      My Account

      Login

      Contact Us | Send Feedback

      Privacy policy
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Service from  Unit