• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
Browsing by Author 
  •   Home
  • Browsing by Author
  •   Home
  • Browsing by Author
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browsing NTNU Open by Author "Ask, Kristine"

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
  • Æ
  • Ø
  • Å

Sort by:

Order:

Results:

Now showing items 1-19 of 19

  • title
  • issue date
  • submit date
  • author
  • ascending
  • descending
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Alignments & Alliances: Associations of Value 

      Ask, Kristine; Chen, Mark (Chapter, 2018)
      Avatars are not alone. While avatars invite players to experience the world through (usually) a single digital embodiment, this body is only meaningful because it is situated in specific historical, social, and material ...
    • Analog Politikk, Digital Fremtid? 

      Dalsaune, Carmen Elizabeth (Master thesis, 2019)
      Digital teknologi blir mer og mer utbredt, det virker som om det finnes en app for det meste, og fremtidens jobber vil innebære en slags form for IKT. Dette fører til at mange av oss lever store deler av våre liv gjennom ...
    • BTS ARMY: En studie av buying parties som en sosioteknisk praksis i en K-pop fandom 

      Skagseth, Ann Ellen Navarro (Master thesis, 2021)
      Formålet med dette studie var å utforske norske fans av det sør-koreanske bandet BTS og deres deltakelse i en praksis kalt for «buying parties», som er å kjøpe digitale versjoner av sanger på iTunes med mål om å få dem til ...
    • De andre gründerne. Hvordan konstrueres kvinnelig gründerskap? 

      Granås, Silje Bechmann (Master thesis, 2021)
      Nye bedrifter og teknologier er viktig for vår samfunnsøkonomiske utvikling. Det er menneskene som starter virksomheter som bidrar til å forme vår hverdag, våre behov, teknologien vi bruker, og den verdenen vi bor i. I ...
    • Digitaliseringen av norsk dagligvarehandel - En kvalitativ studie av visjonsarbeid, brukerforståelser og dets implikasjoner på innovative prosesser 

      Simonsen, Mats Baltscheffskij (Master thesis, 2017)
      Netthandel er et stadig økende fenomen i Norge, men til nå har dagligvarehandelen stor sett uteblitt. De siste årene har derimot stadig flere nettbaserte-aktører kommet på banen og etablerte aktører i bransjen har i tillegg ...
    • Domesticating technology for shared success: collective enactments of World of Warcraft 

      Ask, Kristine; Sørensen, Knut Holtan (Journal article; Peer reviewed, 2017)
      In this paper, we analyse processes of domestication as collective enactments, using online game playing of World of Warcraft as a case. We study how groups of players – guilds – develop practices and sense-making with ...
    • Domestiseringen av Discord - Nettsamfunn og samhold på tvers av organisering 

      Kristensen, Jonas (Master thesis, 2021)
      Denne masteroppgaven tar for seg den digitale kommunikasjonsplattformen ‘Discord’ som en plattform for spillentusiaster. Lenge har dataspill og dets virkninger hatt glede av litterær oppmerksomhet på godt og vondt, men ...
    • Internett og radikalisering 

      Chaudhry, Haroon A. (Master thesis, 2019)
      Radikalisering har blitt en økende bekymring i både Norge og internasjonalt. I de senere årene har flere påpekt internett som en viktig kilde til radikalisering. Regjeringen lanserte i 2014 en handlingsplan mot radikalisering ...
    • LUDIC WORK: Assemblages, domestications and co-productions of play 

      Ask, Kristine (Doctoral theses at NTNU, 2016:291, Doctoral thesis, 2016)
      Summary of the thesis: Where work is often perceived as productive and boring, play is considered frivolous and fun. However, such a division omits how work can be playful, and more importantly to this dissertation; ...
    • Mellom problem og nytte: Visjoner for digitale spill som læringsverktøy 

      Skancke, Lars Bjørnar (Master thesis, 2013)
      I dag er det flere forskere, lærere og elever som ønsker å ta i bruk digitale spill som læringsverktøy. De mener at slike spill kan gjøre undervisningen mer interessant, spennende, engasjerende, effektiv – rett og slett ...
    • My life is a mess: self-deprecating relatability and collective identities in the memification of student issues 

      Ask, Kristine; Abidin, Crystal (Journal article; Peer reviewed, 2018)
      In this paper, we investigate memes about student issues. We consider the memes as expressions of a new networked student public that contain discourses that may fall outside the mainstream discourse on higher education. ...
    • Når jentene må inn i skapet: Seksuell trakassering og kjønnsfrihet i online dataspill 

      Karlstrøm, Henrik; Ask, Kristine; Svendsen, Stine H. Bang (Journal article; Peer reviewed, 2016)
      This article presents findings from a Norwegian research project on sexual harassment in online gaming. Based on an online survey (N=935) and expert interviews (N=8) with players, the authors examine sexual harassment, how ...
    • Spiller du riktig? Tid, moral og materialitet i domestiseringen av et online dataspill 

      Ask, Kristine (Journal article; Peer reviewed, 2011)
      Denne artikkelen handler om bruk av dataspill i hverdagskontekster. Et sentralt poeng er hvordan utfordringer gitt av spillet kan komme i konflikt med eller støtte oppunder sosiale relasjoner, dagligdagse rutiner og ...
    • Stairways to heaven - AssiStep, en fortelling om entreprenørskap, velferdsteknologi og innovasjon 

      Mathiassen, Oda Bjelland (Master thesis, 2018)
      Det er stort behov for å utvikle nye løsninger for å imøtekomme morgendagens utfordringer i velferdstjenesten. Samfunnet er i endring og prognoser viser at Norge har en aldrende befolkning. Derfor er det nødvendig med nye ...
    • Teknologisk mediert interaksjon - Syklubb eller offentlig debatt? 

      Liliequist, Irmelin Engås (Master thesis, 2017)
      Kommunikasjon via teknologi har en stor plass i hverdagen til folk flest, og får mye oppmerksomhet både i mediene og i populærkulturen. Likevel er det lite forskning på akkurat hvordan denne kommunikasjon medieres ved hjelp ...
    • The New Practices and Infrastructures of Participation: How the popularity of Twitch.tv challenges old and new ideas about television viewing 

      Spilker, Hendrik Storstein; Ask, Kristine; Hansen, Martin (Journal article; Peer reviewed, 2018)
      A central theme in media research has been the transition from traditional broadcast media, like television and radio, to social media and streaming services. For both researchers and practitioners in the field, a crucial ...
    • The politics of user-platform relationships: Co-scripting live-streaming on Twitch.tv 

      Ask, Kristine; Spilker, Hendrik Storstein; Hansen, Martin (Journal article; Peer reviewed, 2019)
      What characterises the relationship between users and platforms? How are use and users configured by platform design, and in turn, how do users accept or reject such efforts? Using the live-streaming platform Twitch, this ...
    • The Value of Calculations: The Coproduction of Theorycraft and Player Practices 

      Ask, Kristine (Journal article; Peer reviewed, 2017)
      This article investigates the use and effect of optimizing strategies in the online game World of Warcraft. Specifically, it looks at the phenomenon known as “theorycrafting,” wherein expert players reverse engineer the ...
    • Women and computer games 

      Jaccheri, Maria Letizia; Wang, Alf Inge; Ask, Kristine; Petersen, Sobah Abbas; Brend, Kristina (Journal article, 2017)
      This full day workshop welcomes contributions that enhance the state of the knowledge about the relation between women and computer games. Women have often been seen as consumers of computer games. The current landscape ...

      Contact Us | Send Feedback

      Privacy policy
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Service from  Unit
       

       

      Browse

      ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

      My Account

      Login

      Contact Us | Send Feedback

      Privacy policy
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Service from  Unit