Blar i NTNU Open på forfatter "Reams, Jonathan"
-
Knowledge in action Exploring the Integration of Immunity to Change, Embodiment, and Creative Methods in Coaching
Longoria Gomez, Judith (Master thesis, 2023)Selvbevissthet-basert coaching for entreprenører er et fremvoksende studietema som undersøker nye rammeverk og verktøy som er i stand til å produsere betydelige vitenskapelige funn samtidig som det gir verdifull tilbakemelding ... -
Kroppsspråk og relasjonsledelse
Rath, Ole (Master thesis, 2013)I denne oppgaven ser jeg på kroppsspråket som fenomen, og brukt i relasjon mellom sjefer og ansatte i en stor avdeling i NN bedrift. De aller fleste av de ansatte valgte å svare på undersøkelsen, og alle de spurte sjefene ... -
Leadership behavior in elite football
Skaar, Amalie Øyen (Master thesis, 2023)Denne masteroppgaven har hatt som hensikt å belyse profesjonelle mannlige fotballspilleres erfaringer med trenere de har jobbet med, og hvordan de opplevde treneratferdene har fremmet og hemmet skapelsen av et vell-fungerende ... -
Leading change : leaders experiences of navigating change and influencing their organization to become more adaptive
Veum, Kristine Målsnes (Master thesis, 2016)The purpose of this thesis is to explore how four leaders from a Norwegian engineering company experience navigating change and influencing their organization to become more adaptive. Organizational change is presented ... -
Makt i mellommenneskelige hjelperealsjoner.
Almli, Gunhild Bakken (Master thesis, 2022)Sammendrag Formålet med mastergradsstudiet er å utforske og undersøke hvordan makt håndteres i praksis i ulike hjelperelasjoner. Utgangspunktet er at en hjelperelasjon er asymmetrisk, og det etiske og moralske perspektivet ... -
"Mind your heart" : a study of the possible influence of mindfulness for applying intuitive resources in decision making
Skjelstad, Solbjørg (Master thesis, 2015)This thesis explores if mindfulness practise makes it easier to access intuitive resources and how that might facilitate decision-making. The concept Intuitive Resources is applied to emphasise positive attributes and ... -
Personligheter i tverrfaglie team: En kvantitativ studie om samarbeid i tverrfaglie team
Brattbakk, Ida; Martinsen, Marit Ferstad (Master thesis, 2014)Interdisciplinary teamwork is acknowledged today as necessary due to the increasingly complex demands of modern society. Knowledge of group dynamics and characteristics of team members can make interdisciplinary cooperation ... -
The Prometheus Leadership Commons: A Meta-Framework for Leadership and Leadership Development
Bohinc, Tom; Reams, Jonathan; Claydon, Richard (Peer reviewed; Journal article, 2020)Leadership development suffers a plethora of problems: complexity, competitiveness, pressured stakeholders and unmet needs only start to express the challenges. These issues are suitably summarized by this meta-problem for ... -
Psychological safety in a knowledge intensive company
Vaagland, Fride (Master thesis, 2022)Hensikten med denne kasusstudien har vært å undersøke både drivere og barrierer for psykologisk trygghet og kunnskapsdeling i et norsk konsulentselskap. Det er gjennomført observasjon i en avdeling, i tillegg til intervjuer ... -
Reflection as a core student learning activity in higher education - Insights from nearly two decades of academic development
Veine, Sven; Anderson, Martha Kalvig; Andersen, Nina Haugland; Espenes, Thomas Christian; Søyland, Tove Bredesen; Wallin, Patric; Reams, Jonathan (Journal article; Peer reviewed, 2019)Experiential learning (EL) has great potential to prepare students to work on interdisciplinary and global challenges across traditional boundaries, as well as support them in the development of reflective skills. In this ... -
Refleksjon som studentaktiv læringsform
Veine, Sven; Anderson, Martha Kalvig; Andersen, Nina Haugland; Espenes, Thomas Christian; Bredesen, Tove; Wallin, Patric; Reams, Jonathan (Journal article; Peer reviewed, 2017)I Eksperter i team (EiT) står studentaktive læringsformer sentralt, og refleksjon er ansett som en vesentlig komponent for læring i emnet. Over en tiårsperiode har EiT arbeidet med å gjøre refleksjon til en konkret og ... -
Relasjoners påvirkning på mestring - En Q-metodologisk studie av hvordan lærere i grunnskolen erfarer at relasjonen til rektor påvirker deres mestring på arbeidsplassen
Fjærli Dahl, Linette (Master thesis, 2017)Denne mastergradsoppgaven handler om lærere i grunnskolen og deres erfaring med hvordan relasjonen til leder innvirker på deres subjektive opplevelse av mestring i egen arbeidshverdag. Problemstillingen i oppgaven er som ... -
Self-Disclosure in Leadership - A Q-Methodological Study of 20 Leaders' Subjectivity on Self-Disclosing in Workplace Relationships
Edvardsen, Even Elias (Master thesis, 2019)In recent decades there appears to be an increasing interest for understanding leadership as a relational phenomenon. Scholars have advocated for relational transparency and selfdisclosures playing a pivotal role for ... -
Sharp identities, leaving traces drawing back home: An exploratory qualitative study on the individual choice of return migration
Bakke, Per-Jonas (Master thesis, 2014)The purpose of this thesis is to explore the reasons why some people chose to defy the main migration trend of urbanization. The people interviewed represent a desired political goal; a wide spread population in Norway. ... -
Soul Space for Adaptive Work
Reams, Jonathan (Chapter, 2022)This chapter presents a view of leadership as soul opening spaces for adaptive work. The central role of the interior condition of the leader in creating a holding environment is framed by seeing soul on the balcony, ... -
The Blame Game: Tilting and Coaching in Esports
Spica, Rita Antonsen (Master thesis, 2022)E-sport som bransje og deres tilskuerscene vokser seg større for hver dag som går, og posisjonen som sport blir gradvis anerkjent over hele verden. Siden e-sport fortsatt er et nytt felt mangler strukturene til tradisjonell ... -
The Cultivation of Wisdom in the Classroom: Does the Glück Curriculum Cultivate Wisdom in Adolescents?
Benninger, Juliane (Master thesis, 2012)In this thesis it is my concern to inquire into the possibility of the cultivation of wisdom in an educational setting. In order to find out more about that I have focused on exploring the subjective impressions from several ... -
The Nordic Secret: What can we learn?
Reams, Jonathan (Journal article; Peer reviewed, 2018)I have lived in Norway for over ten years now. My early experiences here triggered me as I encountered a variety of cultural norms that stood out and made me aware of my own North American background in new ways. This ... -
The personal in the professional: A Q-methodological study of the students’ subjective experience of how Experts in Teamwork facilitates the development of personal competence
Dahl, Lene Røsok (Master thesis, 2012)The purpose of this study has been to explore students’ subjective experience of learning and development in Experts in Teamwork (EiT), with a focus on personal competence. The basis for the study has been the question of ... -
"There is no right answer-sort of feeling". The process of going from gut feelings to rational thinking in decision-making situations.
Skjevdal, Eva Gjevik (Master thesis, 2020)Sammendrag Hensikten med denne studien har vært å undersøke temaet beslutningsprosesser, da dette er et tema jeg som fremtidig rådgiver vil møte regelmessig fra klienter og rådsøkere i arbeidet som rådgiver. Beslutningstaking ...