Browsing NTNU Open by Author "Nilssen, Vivi Lisbeth"
Now showing items 1-11 of 11
-
Collaborative talk in mathematics - contrasting examples from third graders
Dahl, Heidi; Klemp, Torunn; Nilssen, Vivi Lisbeth (Journal article; Peer reviewed, 2017)There is a substantial body of knowledge on the importance of language for learning in general, and for learning mathematics in particular. Hence, language skills and collaborative learning are emphasised in the Norwegian ... -
Collaborative tool-mediated talk - an example from third graders
Dahl, Heidi; Klemp, Torunn; Nilssen, Vivi Lisbeth (Chapter, 2018)The importance of language and social interaction in learning mathematics has been widely emphasized the last decades. In this paper, we present a dialog between two eight-year-old girls, working on a multiplication task. ... -
Dynamikken er at vi skal få en forståelse av hva elevene tenker. Det er ikke svaret som er det viktige, men hvordan de kom fram til svaret.: En kvalitativ kasusstudie av en lærers samspill med elever som har særskilte behov under dynamisk kartleggig i matematikk
Tronstad, Maren (Master thesis, 2012) -
Mentoring prospective mathematics teachers as conductors of whole class dialogues - Using video as a tool
Høynes, Siri-Malén; Klemp, Torunn; Nilssen, Vivi Lisbeth (Journal article; Peer reviewed, 2018) -
Positionings in an immature triad in teacher education
Klemp, Torunn; Nilssen, Vivi Lisbeth (Journal article; Peer reviewed, 2017)This article presents and discusses experiences from an intervention project in Norwegian teacher education focusing on a triadic collaboration between student teachers, mentors and lecturers. The aim of the project was ... -
Praksis i utlandet - en stimulans til kraftfull refleksjon?
Nilssen, Vivi Lisbeth (Journal article; Peer reviewed, 2015)Denne artikkelen fokuserer på lærerstudenters refleksjoner etter å ha hatt deler av praksisopplæringa i zambiske skoler. Empirien er 31 refleksjonstekster studentene skrev etter at de var tilbake i Norge. For å få fatt i ... -
Pre-service mathematics teachers' whole-class dialogs during field practice
Høynes, Siri-Malén; Klemp, Torunn; Nilssen, Vivi Lisbeth (Chapter, 2018)This paper is based upon an intervention study where pre-service teachers plan whole-class mathematical dialogs together with their mentor and lecturer. Learning to conduct dialogs is increasingly in focus in teacher ... -
Seeing the kids – Seeing the Student Teachers; Dealing with Two Arenas the Whole Way
Nilssen, Vivi Lisbeth (Doktoravhandlinger ved NTNU, 1503-8181; 2007:20, Doctoral thesis, 2007) -
Skriving i et digitalt triadisk refleksjonsfellesskap i lærerutdanninga
Klemp, Torunn; Nilssen, Vivi Lisbeth (Journal article; Peer reviewed, 2016)The background for this article is an intervention project in teacher education for primary school. The project addresses a worldwide call for meeting places for the triadic collaboration in teacher education. ... -
Ti år med Tidsskriftet FoU i praksis: Fokus, funn og forskning
Nilssen, Vivi Lisbeth; Postholm, May Britt (Journal article; Peer reviewed, 2017) -
Video som redskap i etterveiledning av matematikksamtaler
Høynes, Siri-Malén; Klemp, Torunn; Nilssen, Vivi Lisbeth (Journal article; Peer reviewed, 2019)Flere tar til orde for den utfordrende helklassesamtalen som en kjernepraksis i lærerutdanninga. Artikkelen er basert på en studie der vi har prøvd ut video som redskap i etterveiledning av lærerstudenters matematikksamtaler ...