Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorLongva, Kjersti Kjos
dc.contributor.authorStokkeholm, Marisa
dc.contributor.authorAstad, Ingrid
dc.date.accessioned2024-07-10T17:21:11Z
dc.date.available2024-07-10T17:21:11Z
dc.date.issued2024
dc.identifierno.ntnu:inspera:187578980:234454023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3139840
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractI dagens samfunn er det populært å dra til de store byene for å studere, som for eksempel Oslo og Trondheim. Store byer har ofte et konkurransefortrinn siden de er kjente byer blant studenter, og ofte så blir ikke Ålesund nevnt som en mulighet engang. Derfor vil det være viktig for Ålesund å markedsføre seg på en måte som treffer dagens ungdom bedre. For NTNU Ålesund vil det være viktig å fokusere på hvordan de kan rekruttere flest mulig studenter til sitt Institutt, institutt for internasjonal forretningsdrift. Vi har som hovedformål å komme med anbefalinger til NTNU Ålesund om hvordan de kan rekruttere flere studenter til IIF i Ålesund. Vi har valgt denne problemstillingen basert på et ønske fra de som driver studentrekrutteringen for IIF ved NTNU i Ålesund, og fått et innblikk i hva de trenger hjelp med. I samarbeid med dem, har vi i denne oppgaven kommet med et forslag på hvordan denne problemstillingen kan løses. Metodene vi har benyttet oss av ved innsamling av data er kvalitativ metode, gjennom fokusgruppeintervju som vi hadde med et utvalg elever fra Fagerlia VGS, samt et dybdeintervju med de som er ansvarlig for studentrekrutteringen for IIF ved NTNU i Ålesund. I delen vår om resultat og funn beskriver vi og analyserer funnene vi har gjort basert på intervjuene vi har hatt. Her blir intervjuene forklart i dybden, samt funnene vi har gjort blir nevnt. I diskusjon og konklusjon delen kommer vi med våre forslag og anbefalinger basert på teori, metode og funnene vi har gjort. Diskusjonen og konklusjonen viser resultatet av all datainnsamlingene, og hva vi mener er en god løsning på problemstillingen vår.
dc.description.abstractIn today's society, it is popular to move to large cities to study, such as Oslo and Trondheim. Big cities often have a competitive advantage since they are well-known among students, and often Ålesund is not even mentioned as an option. Therefore, it is important for Ålesund to market itself in a way that better appeals to today's youth. For NTNU Ålesund, it will be crucial to focus on how they can recruit as many students as possible to their Department, the Department of International Business. Our main goal is to provide recommendations to NTNU Ålesund on how they can recruit more students to the IIF in Ålesund. We have chosen this issue based on a request from those running the student recruitment at NTNU and gained insight into what they need help with. In collaboration with them, we have proposed a solution to this problem in this assignment. The methods we used to collect data are qualitative methods, through focus group interviews with a selection of students from Fagerlia High School, as well as an in-depth interview with those responsible for the student recruitment at NTNU Ålesund. In our results and findings section, we describe and analyze the findings we have made based on the interviews we conducted. Here, the interviews are explained in depth, and the findings we made are mentioned. In the discussion and conclusion section, we present our suggestions and recommendations based on theory, methods, and the findings we made. The discussion and conclusion show the results of all the data collections and what we believe is a good solution to our problem.
dc.languagenob
dc.publisherNTNU
dc.titleStudentrekruttering for IIF
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel