Posten Moderne - Kunsten å begeistre barn
Description
Full text not available
Abstract
I samarbeid med Posten Moderne, et nyetablert samtidsmuseum i Trondheim, undersøker studien hvordan museet kan skape varig begeistring for barn fra 6-12 år. Oppgaven tar utgangspunkt i et psykologisk perspektiv på læring og motivasjon for å diskutere ulike formidlingspraksiser for Posten Moderne. Dette sees i lys av forutsetningene til museet, kunstmediet og målgruppen. Studien vektlegger det sosiale aspektet ved museet, og bruker den psykologiske teorien om flyt for å diskutere barnas behov for veiledning i møte med kunsten. Videre diskuterer studien hvordan ulike deltakelsespraksiser kan bidra til å skape varig begeistring for barn fra 6-12 år, og potensielle utfordringer med dette. In collaboration with Posten Moderne, the newly established museum of contemporary art in Trondheim, this study examines how the museum can create lasting enthusiasm for children between the ages of 6 to 12 years. The study used a psychological perspective on learning and motivation to discuss different communication practices for Posten Moderne. This is viewed in light of the museum itself, the art as a medium, and the target demographic. The study emphasizes the social aspect of the museum, and uses the psychological flow theory to discuss the children’s need for guidance while interacting with art. Furthermore, the study discusses how different participation practices can contribute to creating lasting enthusiasm for children from 6 to 12 years old, and also the potential challenges one can encounter in the process.