• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Det humanistiske fakultet (HF)
  • Institutt for kunst- og medievitenskap
  • View Item
  •   Home
  • Det humanistiske fakultet (HF)
  • Institutt for kunst- og medievitenskap
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

21st Century Film Distribution

Ninive, John André Bergli
Master thesis
Thumbnail
View/Open
no.ntnu:inspera:194517655:51611624.pdf (7.652Mb)
URI
https://hdl.handle.net/11250/3138687
Date
2024
Metadata
Show full item record
Collections
  • Institutt for kunst- og medievitenskap [1081]
Abstract
'21st Century Film Distribution' undersøker rollen filmdistribusjon har hatt i en særdeles turbulent periode. Disruptiv adferd har preget de etablerte institusjonene, hvor flere av de største studioene har lansert egne strømmetjenester, rundt samme tid som koronapandemien slo til. Mye av diskursen rundt film ser ut til å dreie seg om strømming og digital utgivelse av film, hvilket har fått flere til å spekulere i kinoens bærekraft og levedyktighet, i en tid der nye medium har aggressivt tatt seg til rette i markedet. Opphavet til den store strømmeevolusjonen ligger i lineær TVs frafall. Økosystemet til filmdistribusjon er komplekst og har mange sider. Derfor vil denne oppgaven tar for seg både hvordan distribusjon fungerer, og kanalene det går gjennom som kino, fysisk media, lineær TV og ikke minst strømming.
 
'21st Century Film Distribution' investigates the role film distribution has had in an unprecedented and turbulent period. Disruptive behaviour has effected the established institutions, as most major studios have launched their own streaming platforms around the time the Covid pandemic hit. A lot of the discourse appears to evolve around streaming and digital releases of film. This has in turn has seen many speculating in the sustainability and viability of movie theatres as new platforms have fiercely entered the market. The origins of the great streaming evolution lies in the fall of linear TV. The film distribution ecosystem is intricate and multifaceted. Therefor will this dissertation deliberate both on how distribution works, as well as the channels it goes through such as cinema, physical media, linear TV and not least streaming.
 
Publisher
NTNU

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit