Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorBakøy, Eva
dc.contributor.authorMedhus, Odin
dc.date.accessioned2024-06-28T17:22:28Z
dc.date.available2024-06-28T17:22:28Z
dc.date.issued2024
dc.identifierno.ntnu:inspera:187955196:120579975
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3136803
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractI denne bacheloroppgaven undersøker jeg og spør hvorfor Haneke bruker visse stilistiske grep i Amour og spør mer spesifikt om hva de betyr for min egen opplevelse og min oppfatning av filmens tematikk. Fagfeltet mitt er filmens fortelling, hvor jeg bruker det til å undersøke de filmatiske grunnelementene, med fokus på kinematografi og mise-en-scéne. Undersøkelsen gjør bruk av neoformalismen, og dens sentrale fagbegreper innenfor tolkninger i filmmediet.
dc.description.abstractIn this bachelor’s thesis, I investigate why Haneke employs certain stylistic devices in Amour, and specifically about what they mean for my own viewing experience and perception of the film’s themes. My field of study is the «film og fortelling» subject in NTNU, where i utilize it to examine the fundamental cinematic elements, with a focus on cinematography and mise-en-scéne. The investigation makes use of neoformalism and its central concepts within interpretations to films.
dc.languagenob
dc.publisherNTNU
dc.titleEn vond og vakker fremstilling av livets siste kapittel
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel